#1 Skrevet Juli 5, 2011 Har nett kjøpt meg en RS2 og må ha nye bremser. Er det noen som har peiling på hvor jeg kan få 322mm bremser framme med caliper og nye skiver bak + klosser framme og bak til en overkommelig pris? Informasjon mottas med Takk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 5, 2011 Gå for porsche 996 calipere med orginale skiver og caliper braketter fra Rune her på forumet. Sjekk tråden på bilen min, eller søk etter dette. ER suverene bremser. 15 runder i strekk på ACR uten antydning til fading :-) Betalte forresten 2700 for brukte 996 calipere, så kom vel skivene på rundt 4k fra autotuning (kan sikkert få dem billigere fra e-bay), og brakettene tror jeg kom på 1800,- Så det er ikke ille for topp bremser, som også ser orginale ut :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 5, 2011 http://stores.ebay.de/Beim-urquattro-Vierlbeck/Audi-RS2-/_i.html?_fsub=1125422010&_sid=96871020&_trksid=p4634.c0.m322 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 5, 2011 http://stores.ebay.de/Beim-urquattro-Vierlbeck/Audi-RS2-/_i.html?_fsub=1125422010&_sid=96871020&_trksid=p4634.c0.m322 Ville holdt meg unna disse "gamle" caliperne og gått for monoblock 996. Irring mellom glideplatene og calipern kommer fort her i norge hvis du kjører bilen på vinter (Noe som er en selvfølge med quattro) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 5, 2011 Ville holdt meg unna disse "gamle" caliperne og gått for monoblock 996. Irring mellom glideplatene og calipern kommer fort her i norge hvis du kjører bilen på vinter (Noe som er en selvfølge med quattro) Hjelper å sette bilen fra seg med litt varme i bremsene etter man har lekt i snøen eller kjørt i regnver. Syns man skal gå for OEM på deler som er så typiske for en RS2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 5, 2011 Hei, Jeg holder på å lete etter et brukende sett med bremser til min 1985 Urquattro. Ser det er noen som bruker Rs2 kalippere med andre skiver. Ble litt nysjerrin på disse 996 kalipperene dere snakker om er de bolt on på RS2?? Og er de beregnet for samme din skiver (322) som RS2??? mvh Sigve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 6, 2011 Hei, Jeg holder på å lete etter et brukende sett med bremser til min 1985 Urquattro. Ser det er noen som bruker Rs2 kalippere med andre skiver. Ble litt nysjerrin på disse 996 kalipperene dere snakker om er de bolt on på RS2?? Og er de beregnet for samme din skiver (322) som RS2??? mvh Sigve Hei, De er ikke bolt on på RS2 nei, man trenger en caliper brakett. Man kan bruke RS2 holderen, men da må den freses av ca 2mm, og for meg så ble den da litt tynn. Så jeg kjøpte braketter av Rune her på forumet, og de liner dem opp perfekt på skiva. 322mm skive ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 6, 2011 Det høres jo unektelig lovende ut. Kan ikke være så vanskelig å frese til et sett braketter som passer heller:-) Ok hvor får jeg tak i disse 996 calipperene?? Jeg regner ikke med det er de samme kalipperene på alle 996'ene heller så hvilken type er jeg på jakt etter. Dumt spørsmål kansje siden jeg leter etter de som passer til Ø322 skiver, men hvilke 996'er har disse? Noen som vet om noen kalippere til salgs, eller om de er dyre nye? Kansje lettere å få tak i fra utlandet?? Mvh Sigve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 6, 2011 Ville holdt meg unna disse "gamle" caliperne og gått for monoblock 996. Irring mellom glideplatene og calipern kommer fort her i norge hvis du kjører bilen på vinter (Noe som er en selvfølge med quattro) Har du noe idé om hvor jeg kan få tak i slike? Er det mindre problem med irr på disse 996? så disse er tryggere å kjøpe brukt? Hadde jo vert greit om det var noen som solgte komplett med caliper og bremseskiver:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 6, 2011 Det er ikke glideplater på disse monoblockene, så de slipper man irring på ja. Og dermed også skrikebremsene som OEM caliperne er kjent for. Delenr på 996 caliperne skal jeg prøve å finne. Ikke noe problem å kjøpe brukt nei. Fant mine på e-bay i usa. Viktig å kjøpe fra 996 eller boxer. Ikke 996 turbo. Også er det ikke alle som er røde. Mange ble levert svart. Du kan også kontakte Thomas her: http://www.porschecalipers.co.uk/contact/ Og hilse fra meg. Jeg kjøpte både fremme og bak fra han. Kanskje han har oversikt over hvilket delenr det var. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...