Motorlampe lyser ved pådrag 10VT

Anbefalte innlegg

Motorlampa lyser som sagt kun ved pådrag, trenger ikke gi mye gass heller før den begynner å lyse. Og bilen går egentlig ganske dårlig, kjører dog orginalt trykk på den. Noen som har vært borti dette problemet?

Edit: Motorkode er MC

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal vist være at ECU detekterer tenningsbank, da vil den jo retarde tenninga og gå dårlig, samt at motorlampe lyser.

Jeg mener å ha lest det en plass tidligere, uten at jeg kan bekrefte det akkurat nå. Men kanskje bankesensoren er gåen, eller at faktisk motoren din sliter med bank? Et tips iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg gjort en snedig oppdagelse shø, det står ikke i bankesensor på motoren. Finner heller ikke kontakten til den. Den skal ha bankesensor skal den ikke det da? 100 sporten til xen har jo to men det er jo en MC2 igjen da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MC1 skal ha ett stk bankesensor.

Hvordan ECU står i denne da? Skal vel ha en MAC-11 MC1..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke, skal sammenligne med en kompis sin 100tq i morgen. Er jo en 20vt mann jeg vettu, er ikke vant til disse " halve" turbomotorene:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halve.. pft :P Uten dem ville det ikke vært noe 20v!

Fiiine 10vt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være du får lambdaverdier som ecu ikke greier å regulere opp eller ned grunnet feil bensintrykk. Been there.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.