#1 Skrevet Juli 5, 2011 får ikke liv i instrumentlysene i min nyikjøpte 96 mod audi S6, mister lysene i computer og klima når lys slåes på, skiltlys fungere. Har søkt en del her i forum, ser flere som har/har hatt problemet men ingen med løsning??? Noen som vet løsningen? Noen som har koblingskjema? vadalheim@gmail.com På forhånd takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2011 har funnet strøm frem til instrument panel, ser da ut til at det er dimmer krets som er sviktet, enten i print kort eller potmeter, passe vanskelig å opne instrumentpanel.. er det letter å bytte hele panelet? hva så med km stand??? noen som vet? er det bare å plugge inn nytt(brukt), hvilken km stand før jeg da? ny eller gammel eller summen av begge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2011 Løsningen ble postet for mindre enn en uke siden. Bla gjennom denne forumkategorien så finner du det nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2011 Hvor finner jeg den posten, for jeg klarer ikke finne den? Har samme problem som trådstarter:\ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2011 Vet heller ikke hvor tråden er, men fant løsningen på baksiden av instrumentpanel i underkant av speedometer, der gåt strøm til dimmer gjennom en i en litt brei bane og over i et par cm lang smalere print bane, her var den brent av, loddet inn ledning forbi smalt parti og så ble det lys. Vidar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2011 har funnet strøm frem til instrument panel, ser da ut til at det er dimmer krets som er sviktet, enten i print kort eller potmeter, passe vanskelig å opne instrumentpanel.. er det letter å bytte hele panelet? hva så med km stand??? noen som vet? er det bare å plugge inn nytt(brukt), hvilken km stand før jeg da? ny eller gammel eller summen av begge? Ser du har fiksa det nå , men velger å svare på dette innlegget for lesere som skulle finne det interesant -Bare å bytte instrumentpanel ja , samme kontaktene på ALLE instrumentene til C4. MEN , det er forskjell på 100/S4 og A6/S6 instrumentene. i hovedsak er 100/s4 analoge mens A6 S6 er digitale. -Med A6/S6 instrument , kan man velge hvor mange sylindre motoren har og drivstofftype via vagcom. SÅ det gjør ikke noe om det kommer fra 4syl ell V8. (altså : Kan kjøre diesel instrument på bensin og omvendt) (Dette går ikke med 100/s4 instrument) Km.standen lagres i instrumentet , så hvis nytt instrument har gått 100.000km så er det 100.000 km.standen som vises når du plugger det inn i ny bil. (så den orginale Km.standen forblir i det orginale instrumentet , og Km. dobbles ikke) (dette går ikke med 100/S4 instrument) Km.standen KAN endres med rett utstyr på disse instrumentene. Med "illegalt" utstyr (ikke på 100/S4 , da disse har analog km.teller) -På 100/S4 kan man benytte A6/S6 instrument uten problem , Km.teller fungerer som normalt. Mvh Bård 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 17, 2011 får man justert km standen hos f.eks møller hvis man skifter på en c4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 17, 2011 Nei , tviler på det Derfor jeg skrev "illegalt" utstyr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...