instrumentlys audi S6 Virker ikke

Anbefalte innlegg

får ikke liv i instrumentlysene i min nyikjøpte 96 mod audi S6, mister lysene i computer og klima når lys slåes på, skiltlys fungere. Har søkt en del her i forum, ser flere som har/har hatt problemet men ingen med løsning???

Noen som vet løsningen?

Noen som har koblingskjema?

vadalheim@gmail.com

På forhånd takk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har funnet strøm frem til instrument panel, ser da ut til at det er dimmer krets som er sviktet, enten i print kort eller potmeter, passe vanskelig å opne instrumentpanel..

er det letter å bytte hele panelet? hva så med km stand??? noen som vet? er det bare å plugge inn nytt(brukt), hvilken km stand før jeg da? ny eller gammel eller summen av begge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsningen ble postet for mindre enn en uke siden. Bla gjennom denne forumkategorien så finner du det nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor finner jeg den posten, for jeg klarer ikke finne den? Har samme problem som trådstarter:\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet heller ikke hvor tråden er, men fant løsningen på baksiden av instrumentpanel i underkant av speedometer, der gåt strøm til dimmer gjennom en i en litt brei bane og over i et par cm lang smalere print bane, her var den brent av, loddet inn ledning forbi smalt parti og så ble det lys.

Vidar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har funnet strøm frem til instrument panel, ser da ut til at det er dimmer krets som er sviktet, enten i print kort eller potmeter, passe vanskelig å opne instrumentpanel..

er det letter å bytte hele panelet? hva så med km stand??? noen som vet? er det bare å plugge inn nytt(brukt), hvilken km stand før jeg da? ny eller gammel eller summen av begge?

Ser du har fiksa det nå , men velger å svare på dette innlegget for lesere som skulle finne det interesant :)

-Bare å bytte instrumentpanel ja , samme kontaktene på ALLE instrumentene til C4.

MEN , det er forskjell på 100/S4 og A6/S6 instrumentene. i hovedsak er 100/s4 analoge mens A6 S6 er digitale.

-Med A6/S6 instrument , kan man velge hvor mange sylindre motoren har og drivstofftype via vagcom.

SÅ det gjør ikke noe om det kommer fra 4syl ell V8.

(altså : Kan kjøre diesel instrument på bensin og omvendt)

(Dette går ikke med 100/s4 instrument)

Km.standen lagres i instrumentet , så hvis nytt instrument har gått 100.000km så er det 100.000 km.standen som vises når du plugger det inn i ny bil.

(så den orginale Km.standen forblir i det orginale instrumentet , og Km. dobbles ikke)

(dette går ikke med 100/S4 instrument)

Km.standen KAN endres med rett utstyr på disse instrumentene.

Med "illegalt" utstyr :)

(ikke på 100/S4 , da disse har analog km.teller)

-På 100/S4 kan man benytte A6/S6 instrument uten problem , Km.teller fungerer som normalt.

Mvh Bård

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får man justert km standen hos f.eks møller hvis man skifter på en c4?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei , tviler på det ;)

Derfor jeg skrev "illegalt" utstyr :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.