#1 Skrevet Juli 5, 2011 Heisann. Har handlet meg en Boble 1970 modell som jeg gjerne skulle hatt 5-6cm lavere bak. Men har aldri plukket på torsjonsfjæringen før så skulle gjerne hatt hjelp fra noen som har gjort jobben før, så det blir riktig, og jeg slipper å bruke unødvendig lang tid på det. Så om det er noen jeg kan reise til, eller noen som kan komme hit å hjelpe meg så betaler jeg gjerne en liten slant for hjelpen. Og et hjertelig tusen takk om jeg får den litt nærmere bakken Bilen er senket fremme, med Puma. Og den er ikke rusta ihjel og ødelagt. Så ting sitter nok ikke fast osv. Men er kun det at jeg helst vil ha en som har gjort det før som kan hjelpe til første gangen så jeg får det riktig på begge sider med en gang, å slipper å knote med å gjøre det flere ganger. Ring meg gjerne eller send sms på 922 47 859 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 5, 2011 Du kan forsøke å ringe svigers som holder til i Mysen. Terje treffes på 90 64 77 57 og han har gjordt dette flere ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 5, 2011 (endret) Er ikke akkurat vanskelig å senke ei boble bak da.. : 1. Jekk opp bilen og ta av hjula og sett den på bukker bak. 2. Skru av støtdemper bak som sitter i to bolter. 3. Se til at fjærplata "hviler" på en liten kant og skru ut de tre boltene som holder sammen fjærplata med bærearmen og jekk opp/ dra opp bærearm slik at den er ovenfor fjærplata. 4. Skru ut de 4 skruene på deksel over torsjonsarm og ta av deksel. %. PASS FINGRER OG ELLERS HVA DET SKULLE VÆRE og bank på fjærplate fra innsiden og utover , eventuellt hjelp til med et brekkjern på innsiden av fjerplate og bend ut slik at du får den over den lille kanten : BANG sier det og spennet er nå borte. 6. Da kan du dra ut fjærplate / og torsjonsstav. 7. Det er forskjell på "hakk" innvendig og utvendig, De utvendig senker mer enn innvendig. Ofte pleier en å senke ett hakk utvendig og ett invendig. Det er her viktig og få det likt på begge sider. 8. Når du har justert dette så trykker du torsjons-staven og fjærplata inn igjen og gjør montering i motsatt rekkefølge. Det er jo samtidig god anledning for å skifte eventuellt foringer på torsjons-staven (gummiforinger. Det er 2 stk på hver side. En´ som er under deksel og en´ som er bak fjærplata. Den bak fjærplata kan du gjerne bruke i polyurethane, mens den yttre kan du eventuellt bytte ut med en ny orig. i gummi. Jeg har prøvd å bruke poly-foring ytterst med resultat i pipekonsert selv med mengder lithium-spray. Er ikke vanskelig dette her, men pass for all del på fingre når du banker ut fjærplata / bender den ut. Kan også se her på video´er nedfor. Likt på bobla, men jeg mener å juske at det gikk uten å løsne brekkwire og drivaksel.. og at han hever bilen litt istedet for å senke, men fremgangsmåte er lik. Hvis det er som du skriver at du tenkte 5-6 cm, så tror jeg ett hakk utvendig holder. http://www.youtube.com/watch?v=AMxBolHOJR4 http://www.youtube.com/watch?v=Gmh5V1sKlTM&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=WA5jYrkwewg&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=41V5g9s_Lbw&feature=related 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...