#1 Skrevet Juli 5, 2011 Hei! Har et problem med at når jeg trykker ut clutchen og har ca 2000 i omdreiininger så skrur drivakslingskruen seg ut.. Denne har blitt strammet med en veldig lang forlenger.. Kan vel også nevne at jeg kun har kjørt inn og ut av garasjen og ut av gårdsrommet, noe som er vel ca 20 meter.. Er forresten en A6 4b 1,8l Pleier dere andre å bruke loctite på denne? Haster med å få svar ang. dette da bilen skal kjøres ut til verksted for firhjulskontroll på torsdag! Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 5, 2011 Har erfaring med at skrune som går inn på girkasse/ diff kan løsne, så disse kan man sikkert bruke locktite på, men hvis du snakker om senterskruen så er dette en strekkbolt og skal dras igjen med rikelig med nm... Har ikke anelse om hvor mye, men jeg har alltid tatt det på feelingen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 5, 2011 Har erfaring med at skrune som går inn på girkasse/ diff kan løsne, så disse kan man sikkert bruke locktite på, men hvis du snakker om senterskruen så er dette en strekkbolt og skal dras igjen med rikelig med nm... Har ikke anelse om hvor mye, men jeg har alltid tatt det på feelingen.. Har ikke løsnet de skruene som går inn til girkasse/diff, kun løsnet ifra navet.. Men skal jeg kjøpe ny bolt iogmed at den andre er "ferdig" strukket? Har strammet navbolten mye, men den løsner hver gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 5, 2011 Har strammet navbolten mye, men den løsner hver gang.. der har du svaret Kjøp en ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 5, 2011 Og dette får jeg på nærmeste Møller evt. mekonomen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 5, 2011 Jeg fikk den på møller, rundt 90,- tror jeg det var... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 5, 2011 Takk alle sammen! Blir til at han gamle tar turen ut til møller imorgen og fikser bolt, hvis det fremdeles er noe problemer så kommer det nok en update! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2011 Og når du får den nye bolten: Riktig moment er med M14-gjenger 115 Nm + 180 grader, med M16-gjenger 190 Nm + 180 grader ifølge reparasjonshåndboken. Dette er MYE, så du trenger nok en skikkelig lang latmannsarm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...