Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har tips til hvem som skifter registerkjede for en ok pris? Og hva prisen ligger på?

Eventuellt noen medlemmer på haugalandet som vil ta på seg jobben?

På forhånd takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med diverse værksteder på haugalandet og ingen som er veldig giret å skifte. Møller Haugesund skulle ha 20 000 for og skifte + delene, de hadde ikke vært borti å skifte registerkjede. De mente det strengt tatt at det ikke var nødvendig å skifte..

Satser på jeg finner noen privatpersoner som har skrudd mye på vr6, og kan gjøre det for en litt billigere penge..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt med bilverkstedene innover? Aksdal Bil, Rune Ørke osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor de skal ta så mye betalt fordi de ikke har gjort dette før!?

Jeg betalte 7000,- for skifte pluss deler(reim). 13000,- ekstra høres rart ut!

Du skriver reim, så altså ikke VR6 motor?

På VR6 må girkassa ut for å skifte register.. Og selv da er det no dritt, letteste er nesten å skru ut motoren. Så ja, dette er dyrt på verksted som ikke har gjort dette mye før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor de skal ta så mye betalt fordi de ikke har gjort dette før!?

Jeg betalte 7000,- for skifte pluss deler(reim). 13000,- ekstra høres rart ut!

Å skifte ei registerreim er ikke i nærheten av arbeidt å skifte et register på en vr6 motor. Så dette kan ikke sammenlignes, sjekk gjerne litt mer hva arbeidet er før du uttaler deg om prisen, for dette er vel det de normalt tar for gjøre denne jobben.

Man må faktisk ut med girkassa, gi og med registret ligger på girkasse siden. Må også plukke av alt som har med innsug for å komme til å få låst av kammene.

Når jeg gjør jobben synes jeg det er lettest å ta ut hele motoren for å ta av kassa når du har fått ut motoren. Det er fryktelig trangt å ta kassa ut av bilen med motoren stående i. Kjøp deler fra USA, bytt også cranck pipe og termostat husene når du fikler med motoren.

At de sier at ikke må byttes vises jo at de har lite peilig på hva en VR6 motor er, du kan jo gå i tråden min og se hvordan glideskinnene jeg tok ut så ut. Er jo de som rykker sundt ikke selve kjedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å skifte ei registerreim er ikke i nærheten av arbeidt å skifte et register på en vr6 motor. Så dette kan ikke sammenlignes, sjekk gjerne litt mer hva arbeidet er før du uttaler deg om prisen, for dette er vel det de normalt tar for gjøre denne jobben.

Man må faktisk ut med girkassa, gi og med registret ligger på girkasse siden. Må også plukke av alt som har med innsug for å komme til å få låst av kammene.

Når jeg gjør jobben synes jeg det er lettest å ta ut hele motoren for å ta av kassa når du har fått ut motoren. Det er fryktelig trangt å ta kassa ut av bilen med motoren stående i. Kjøp deler fra USA, bytt også cranck pipe og termostat husene når du fikler med motoren.

At de sier at ikke må byttes vises jo at de har lite peilig på hva en VR6 motor er, du kan jo gå i tråden min og se hvordan glideskinnene jeg tok ut så ut. Er jo de som rykker sundt ikke selve kjedet.

Veldig enig. Typisk Møller å si at ikke det er nødvendig å bytte glideskinner/kjeder og strammere på VR6. Det ble sagt av Volkswagen selv,da motorene kom, at det ikke skulle være nødvendig. Men all erfaring sier det stikk motsatte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man behøver ikke bytte gearolje på tip-kassene heller, så de vet nok hva de snakker om!

Den ultimate DIY-writeup'en ligger her på VWortex-forumet hvis du ombestemmer deg og gjør det selv med en kompis og øl/pizza etterpå. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man behøver ikke bytte gearolje på tip-kassene heller, så de vet nok hva de snakker om!

Den ultimate DIY-writeup'en ligger her på VWortex-forumet hvis du ombestemmer deg og gjør det selv med en kompis og øl/pizza etterpå. :P

Er dette en jobb som er mulig av en som ikke kan skru??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette en jobb som er mulig av en som ikke kan skruv??

nei, kan du ikke å skru, ville ikke jeg ha anbefalt det. Gjort det selv 2 ganger, er ikke vanskelig i utgangspunktet, men en god del jobb. Momenter og timing av kjeder og tannhjul osv osv. Selv har jeg tatt ut motor da jeg har gjort det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, kan du ikke å skru, ville ikke jeg ha anbefalt det. Gjort det selv 2 ganger, er ikke vanskelig i utgangspunktet, men en god del jobb. Momenter og timing av kjeder og tannhjul osv osv. Selv har jeg tatt ut motor da jeg har gjort det.

Ok.. Da får jeg legge det på is inntil videre, ikke så lett å prøve å feile når dette er min bruksbil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For KUN registerbytte (og evt øvre sleide) er det vel mulig å dele kjeden, sette på ny kjede, og rotere motor 1 gang rundt og koble sammen igjen ny kjede? Dette har eg gjort på SAAB 9000 uten problemer hvertfall......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For KUN registerbytte (og evt øvre sleide) er det vel mulig å dele kjeden, sette på ny kjede, og rotere motor 1 gang rundt og koble sammen igjen ny kjede? Dette har eg gjort på SAAB 9000 uten problemer hvertfall......

Ja, det skal nok gå. Men hoved skinna "som oftest forårsaker problemer" får man ikke byttet uten å ta av girkassa. Motoren på turbo golfen min hadde gåt 85000km da det måtte byttes :o

VAG tok hintet på 2000 tallet og fikk laget oppgradert hoved glideskinne. Den gamle var poppet fast med nagler, den nye er en hel del. Kremgul i fargen. Nedre kjede/strammer er stort sett feil fritt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Da får jeg legge det på is inntil videre, ikke så lett å prøve å feile når dette er min bruksbil.

Hvis du bruker bilen trur jeg ikke hadde utsatt det reg bytte så veldig mye. Dyr affære om det skulle ryke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet nettopp på min passat gått 235.000km, der var delene veldig slitt, pluss kjedet hadde strekt seg såpass at det nesten bare var et mirakel at det ikke hadde ført til havari. Så om den har gått 255.000km hadde jeg vurdert å parkere bilen til du har fått det byttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet nettopp på min passat gått 235.000km, der var delene veldig slitt, pluss kjedet hadde strekt seg såpass at det nesten bare var et mirakel at det ikke hadde ført til havari. Så om den har gått 255.000km hadde jeg vurdert å parkere bilen til du har fått det byttet.

Jeg er absolutt enig. Har ikke råd til at et værksted skal skifte for meg, litt lettere viss jeg kunne skrudd selv.

Hvilke deler trenger jeg? Noe annet som er lurt å skifte når jeg først har motoren ute?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal nå prøve å få tak i ny bruksbil. Så skal jeg få skifta kjede selv, har lest igjennom DIY tråden på vortex, det er ikke så forbanna vanskelig. Med litt tid satser jeg på å få til dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vet dette er en gammel tråd,men jeg driver å monterer et oppgradert register sett på ene av mine vr6 motorer med fordeler.

er det noen av dere som har vært borti at "bolten" som holder den øvre stramme skinnen rett å slett ikke passer innpå "bolten" ?

får ikke entret den i det hele tatt,verken med den gamle eller den nye. Er det noen tykkelses forskjell fra odb1 til odb2 eller er det rett å slett en feil med skinnen min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vet dette er en gammel tråd,men jeg driver å monterer et oppgradert register sett på ene av mine vr6 motorer med fordeler.

er det noen av dere som har vært borti at "bolten" som holder den øvre stramme skinnen rett å slett ikke passer innpå "bolten" ?

får ikke entret den i det hele tatt,verken med den gamle eller den nye. Er det noen tykkelses forskjell fra odb1 til odb2 eller er det rett å slett en feil med skinnen min?

Se hva jeg har skrevet øverst på denne siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har alt som tilhører oppgraderings settet.Kjøpte det via ecs tuning.

men her er bolten som ikke passer overens med den nye typen strammer ringet rundt.

registerbolt1-1.jpg

og et der den gamle fremdeles er montert.

registerbolt2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det kjempe mye forskjell da? Målt md skyvelær bolten og gammel/ny skinne? Er som regel selve strammeren som kan by på litt hode bry. Dvs ny vs gammel. Er LITT oppgraderings forhøyelse på gammel vs ny glide skinne ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen er nesten 1mm på innsiden skinne til utside på glidebolten....

Mvh Kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.