195 65 15 dekk til passat? Hva skal en velge? Mye ukjente dekk?

Anbefalte innlegg

Skal finne nye dekk til passaten til søstern (1996 mod 1.6) på dekkonline.com

Ser det er et hav av ukjente dekktyper av kjente produsenter. Er vant til litt mer sportslige dekk til mine bilen :)

Det jeg stusser på er at det er flere vesjoner av samme "dekk" Feks her. 91 er jo vektklasse men?

Goodyear EXCELLENCE BSW

Goodyear EXCELLENCE 91H

Goodyear EXCELLENCE 91 V NO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal finne nye dekk til passaten til søstern (1996 mod 1.6) på dekkonline.com

Ser det er et hav av ukjente dekktyper av kjente produsenter. Er vant til litt mer sportslige dekk til mine bilen :)

Det jeg stusser på er at det er flere vesjoner av samme "dekk" Feks her. 91 er jo vektklasse men?

Goodyear EXCELLENCE BSW

Goodyear EXCELLENCE 91H

Goodyear EXCELLENCE 91 V NO

Det må være 97 Passat (3B) siden den bruker 195/65 15 :)

195/65 15 = 205/55 16 = 225/45 17 = 225/40 18 = 225/35 19 = 225/30 20 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har vel 60 profil fra før, men tenkte å hive på 65 for å få litt lavere turtall på motor på langkjøring! Tror du ikke deg går bra? Er en 35i eller hva de heter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har vel 60 profil fra før, men tenkte å hive på 65 for å få litt lavere turtall på motor på langkjøring! Tror du ikke deg går bra? Er en 35i eller hva de heter?

Tror 195/65 15 blir litt vel stort på Passat 35i, ville nok valgt noe litt lavere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble valgt 60 profil ja, ble litt vel stort ja :) Kjøpte med den lokale dekkforhandlerern istede :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har noen for salg som er splitter nye

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

35i kjører vel på 195/60R14 originalt (hvis jeg ikke husker feil), så 195/65R15 blir forferdelig store hjul for den bilen.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html er en fin kalkulator for å sammenligne dekkstørrelser

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.