#1 Skrevet Juli 6, 2011 bilen ein audi s4 1993 mod, stopper plutsli under kjøring. Detta skjer etter å ha kjørt ei stond å i oppoverbakkar.vist eg har kjørt veldi roli er det berre å starta den igjen .har eg hatt litt meir driv må eg venta litt,kjinna eit par gonger før den starter. Nåken så kjenne igjen detta probleme? e ein chipa 2,2 turbo så står i den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2011 Høres ut som bensinpumpe, evt. griseri i tanken som tetter sila. åpne og sjekk hvis du har lite bensin på tanken en gang, er det aldri byttet pumpe på den, er det sikkert på tide.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2011 Støtter Bjørn Eirik's forslag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2011 Har et lignende problem selv, men til meg er bilen ustabil på tomgang. Så dør den av og til når jeg kjører med AC på, ofte i oppoverbakker. Har nettopp skiftet bensinpumpe, men mistenker tomgangsregulator grunnet den ustabile tomgangen. Noen innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2011 Har et lignende problem selv, men til meg er bilen ustabil på tomgang. Så dør den av og til når jeg kjører med AC på, ofte i oppoverbakker. Har nettopp skiftet bensinpumpe, men mistenker tomgangsregulator grunnet den ustabile tomgangen. Noen innspill? Lugger den noe på tomgang? Holder en finger på hallgiver eller tomgangsregulator Kjenner jeg Steinar Sjaastad rett så kommer det nok noen tips fra han iløpet av kvelden Dyktig kar! Anbefaler å lese gjennom AAN/3b-samletråden, finner mest trolig symtomene dine der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 7, 2011 Start med det enkle, altså bensinpumpen. Prøv å koble av slangen som går ut fra bensinfilteret å se om det blir trykk under oppstart.Spruter ganske godt hvis alt fungerer, så kan være greit å holde slangen bort fra bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 8, 2011 Lugger den noe på tomgang? Holder en finger på hallgiver eller tomgangsregulator Kjenner jeg Steinar Sjaastad rett så kommer det nok noen tips fra han iløpet av kvelden Dyktig kar! Anbefaler å lese gjennom AAN/3b-samletråden, finner mest trolig symtomene dine der Nope, ingen lugging. Men det tar litt tid før tomgangen stabiliserer seg av og til. Sånn type gå ned til 600 RPM, hold på å dø, gå opp til 1000, gjør dette en par ganger og så legge seg på 900.. Har målt motstanden på tomgangsregulatoren. Den stemmer, men den trenger jo ikke være frisk allikevel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2011 drar du ut kontakten på regulatoren så skal den ligge stabilt på 8-900 hvis jeg husker rett. Kan være mye rart det der, du bør begynne med litt basic ting som å sjekke luftfilter, plugger, coilstavene, muligens bare bytte bensinfilteret, ellers har vi jo rustne bensinrør som gjør at det kansje ikke klarer å levere nok fløde når det trengs som mest. Dør den plutselig i god fart opp en bakke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 8, 2011 Nope, ingen lugging. Men det tar litt tid før tomgangen stabiliserer seg av og til. Sånn type gå ned til 600 RPM, hold på å dø, gå opp til 1000, gjør dette en par ganger og så legge seg på 900.. Har målt motstanden på tomgangsregulatoren. Den stemmer, men den trenger jo ikke være frisk allikevel Da er nok tomgangen og hallgiveren din fin. Da ville jeg gått videre til LMM eller pluggene. Tror dette dreier seg om en simpel feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 8, 2011 drar du ut kontakten på regulatoren så skal den ligge stabilt på 8-900 hvis jeg husker rett.Kan være mye rart det der, du bør begynne med litt basic ting som å sjekke luftfilter, plugger, coilstavene, muligens bare bytte bensinfilteret, ellers har vi jo rustne bensinrør som gjør at det kansje ikke klarer å levere nok fløde når det trengs som mest. Dør den plutselig i god fart opp en bakke? Skal nappe av luftfilteret og gi det en real vask (KN innsatsfilter). Pluggene er ikke kjørt 20000 engang (skal sjekke de uansett), coilstavene skal sjekkes. Bensinfilteret er kjørt ~3000 med. LMM fikk thumbs up ved tuning høst 2010. Lambda er skiftet høst 2010. Men skal kjøre på en kraftig rens av tomgangsregulatoren og se hva den sier =) Bilen dør kun av og til (oftest med AC på) når jeg stopper ved kryss. Er helt fin under kjøring, men kanskje antydninger til litt kenguru når man lar den krype på tomgang i andre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 8, 2011 Anbefaler å lese gjennom AAN/3b-samletråden, finner mest trolig symtomene dine der Link til den her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167917 Når bilen går HELT normalt under kjøring på lav, middels og høy belasting så er det neppe et problem med coiler, bensintilførsel, LMM eller lambdasonde. Eller i hverfall ikke bare det alene. Da ville jeg først mistenkt tilgriset tomgangsregulator, lekkasje i tynne eller tykke luftslanger eller demper på gasspjeldet. Evt en kombinasjon av disse. Se under "Fusk" i samletråden, det ligger noen interessante tråder der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 8, 2011 Har du lest ut feilkode? Skulle vært artig og visst da jeg sliter med en Mixture Adaption feilkode på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 8, 2011 Stopper bilen frem mot kryss, er det også svært ofte tegn på lekkasjer i innsugsdelen, skal ikke mye til på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 11, 2011 Har du lest ut feilkode? Skulle vært artig og visst da jeg sliter med en Mixture Adaption feilkode på min. Ja, leste det ut i helgen. Tok også en inspeksjon av bilen. Tok en runde til på tomgangsregulatoren, og det virker som den har sluttet nå. skal sjekke når jeg drar fra jobb i dag, er som oftest en spesiell plass her den aper seg opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 11, 2011 Ja, leste det ut i helgen. Tok også en inspeksjon av bilen. Tok en runde til på tomgangsregulatoren, og det virker som den har sluttet nå. skal sjekke når jeg drar fra jobb i dag, er som oftest en spesiell plass her den aper seg opp. Hvilke feilkoder fikk du opp da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 11, 2011 Hvilke feilkoder fikk du opp da? Oi, sorry. Glemte selvfølgelig å skrive opp de =P Fikk opp feil på tomgangsregulatoren og LMM, men dette grunnet oppstart av motor uten disse innkoblet. Så den var helt feilfri (ihvertfall i vag-com ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...