#1 Skrevet Juli 6, 2011 (endret) Hei Tenkte jeg skulle fikse litt på batterikapasiteten nå mens det er varmt slik at bilen er klar til vinteren. Men for all del, LEEEEEEENGE til vinteren enda!!! Har ettermontert Webasto i bilen, og sliter med batterikapasiteten. Går greit så lenge jeg har bilen hjemme (Defa warm up m/lader) Men når jeg er på tur kan jeg ikke alltid bruke webastoen like mye som jeg skulle ønske før det begynner å skrante på batteriet... Liker ikke at det får slike påkjenninger... Satte inn nytt batteri da Webastoen var montert (i fjor høst) Batteriet er plassert under baksetet hos meg. Veit at det var levert c4 med batteri i v/side i bag. rom, og lurer på å gjøre noe sånt i min òg. Noen som har kunnskap om dette systemet? Hvordan var det lagt opp, skille diode? Hvilke forbrukere gikk på hvilket batteri? Må vel skaffe meg større dynamo også. Hvor stor må denne være i såfall? Så noen på NBS. 120a var den største. Passer denne på braketten i min bil? -Og er reima i min bil bred nok for å drive en slik dynamo, eller må det bygges om noe mer...? Masse spørsmål dette:o Håper noen har gode svar. Trond:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2011 Veit at det var levert c4 med batteri i v/side i bag. rom, og lurer på å gjøre noe sånt i min òg. Ja, de bilene som hadde Webasto fra fabrikk hadde et ekstra batteri til denne. Det burde være en smal sak å montere et ekstra batteri med skillerelè, og koble Webastoen direkte til dette batteriet. Spørmsålet er bare å finne et batteri som er lite nok til å passe i rommet på venstre side, og montere dette på en forsvarlig måte. Ekstra batteri monteres "hele tiden" i både bilstereosystemer og campingbiler, så i de forretningene kan man skaffe skilerelè etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2011 Brukte skillerele SUR 1315 fra http://www.rodin.no og tror du får kjøpt dette via Mekonomen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...