#1 Skrevet Juli 7, 2011 Driver og skal bestille meg coilovers til en 100 avant. Har liggende 200 fjærbein foran. Men er det noe grunn til at jeg skal bruke disse, eller kan jeg bruke de fra 100'n Hva er forskjellen? Opphengskule? Forsterket? Hvordan passer drivakslinger og sånn om hverandre? Samme fester til bremser? (UFO er fjernet på 200 bremsene) Skal bruke en 6-trinns 01E kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2011 200 20v har alltid 19 mm bærekule, bare de aller siste 100'ene hadde dette, resten hadde 18 mm. 200 20v har fester for UFO-brems mens 100 har "vanlig" liten brems. 200 20v har større sporvidde foran slik at fjærbena bygger mer ut, akkurat som på S4/S6 vs. 100/A6. Denne forskjellen gjør også at drivakslene er litt lengre enn på vanlig 100 med smal sporvidde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2011 Takk for svaret Men da om jeg bruker 200 20v foran, blir det da rart i forhold til bak? Er det forskjeller på sporvidden bak også på samme bilene? Og er det forskjell på 200 20v og S6 fjærbein? Skal jo bygge om en del nå, så greit og få klarhet i hva som jeg bør bruke, før jeg kjøper coilovers 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2011 Nei, sporvidden er lik bak på 100 og 200, det er bare V8 som har litt større sporvidde.. 200 20v og S6 er like unntatt innfestingen til bremsecaliper (UFO vs. HP2) og diameter på navet. (UFO har større diameter) Om jeg først skulle kostet på coilovers hadde jeg gjort det på S6-fjærben, så er man kvitt både små bærekuler, smal sporvidde og UFO-bremser en gang for alle.. Husk å montere nye bærearmer med 19 mm kule til slike fjærben om du ikke har det fra før, ellers detter alt fra hverandre i første hump.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2011 Okay Så da kan jeg bruke den orginale bakstillingen på 100 avanten min? Får se om jeg finner fjærbein fra S6 da. Evnt om jeg bestiller til S6 foran. UFO er jeg allerede kvitt, da jeg har willwood bremser på 200 20v fjærbein. Må vel ha ny brakett til bremsene da om jeg går for S6. Men vil drivakslingen passe om jeg går for S6? Bærearmer har jeg også liggende som passer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...