#1 Skrevet Juli 7, 2011 Heisann. Skal koble ekstralys på T5, men sliter litt.. Batteriet måler 12,8V, men ut av releet måler jeg bare 8,6 volt, og dermed ikke nok til lyktene.. Hva er problemet?? Sikker på at noen av dere vet dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2011 Størrelsen på kablene du bruker? Om du har eit multimeter kan du måle mellom dei forskjellige konraktpunktene og sjå kor spenningsfallet er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2011 Ja, det er inni releet. bruker 2,5 kvadrat for husinstallasjon. Skjønner ikke det. For når jeg kobler det opp direkte til et batteri inne i verkstedet, funker d helt topp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2011 Har du eit anna relè du kan prøve ut? Og har du prøvd å måle med motoren igang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2011 Har prøvd 2 stk rele. Prøvd både med motor i gang og uten?? Skjønner ikke dette.. Veldig rart at det ikke er spenningsfall når e bare kobler til batterii garasjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 7, 2011 Så du har 12,8V inn på relè (nr 30) og 8,6V ut fra relè'et (nr 87)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 7, 2011 Høres ut som en koblingsfeil her gitt. Men har du 12,8 på batteri når motoren går også? Regner med at du er oppe i 14v+ når du har bilen igang. Skal ikke ha noe spenningsfall gjennom relee. Regner med du har koblet følgende. 30 fra batteri. 85 til jord. 86 fra signal 1000m (via bryter) 87 til 1000m Har vel koblet en 30-40 T5'er uten å ha vært borti detta problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 7, 2011 Høres ut som en koblingsfeil her gitt. Men har du 12,8 på batteri når motoren går også? Regner med at du er oppe i 14v+ når du har bilen igang. Skal ikke ha noe spenningsfall gjennom relee. Regner med du har koblet følgende. 30 fra batteri. 85 til jord. 86 fra signal 1000m (via bryter) 87 til 1000m Har vel koblet en 30-40 T5'er uten å ha vært borti detta problemet. Heisann. Har koblet minus på eksytalyktene direkte til minus på batteri. pluss til ekstralys inn på 87 på rele. 30 direkte med sikring til pluss på batteri. 85 til minus på batteri og 86 til styrestrøm. (strømtjuv på fulltlys H4-pære) Har også koblet mye av dette.. aldri opplevd før. Veldig rart at d funker når jeg tar det direkte til batteri i garasjen. Bilen hadde 14,4V når den gikk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 7, 2011 Så du har 12,8V inn på relè (nr 30) og 8,6V ut fra relè'et (nr 87)? Helt korrekt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 7, 2011 Finnes ingen annen forklaring en at du har relee problemer evt kontaktproblemer i lampene? Evt at du har 24V relee da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 7, 2011 Neida, er 12V rele.. Tar jeg ledningen av 87 og rett på pluss, blir d lys.. ikke no problem med lampene.. Skjønner ikke dette jeg.. Det klikker jo i rele også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 11, 2011 Målt spenninga på styrestrømmen? Er den for lav funker det dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 3, 2011 Fant faktisk feilen på dette.. Var irret inne i sikringsholderen.. (Her snakker vi skikkelig grønt) Men nok til at strømmen gikk gjennom. Men når det fikk motstand, klarte det ikke gå nok gjennom.. Sprayet og pusset dette rent, og alt funker som det skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...