Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips om gode klosser for bane bruk. Jeg har 996/911 kalippere med 345mm skiver.

Ferodo klosser skal være good, men priser er det etter. (2150.-kr for et sett) : rolleyes

De har en smelte temp på hele 2100 grader!! : rock :

Noen anbefalinger med gode priser hadde hvert good. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EBC Yellow stuff skal jo være bra saker, hatt de selv på wilwood calipere og skal prøve de nå på 996 calipere DP499R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er MEGET fornøyd med Ferrodo DS2500 på min.

Har Black Diamond skiver og Ferrodo DS2500 på alle fire og den stopper GODT for å si det slik, selv med kun 288mm skiver fremme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de fleste av Golf 5 gutta i USA kjører Hawk (både med standard caliper og Cayenne), gutta med MB 8-pots, Porsche eller RS4/6 kjører ofte Hawk, Endless (Ewig) eller Porterfield. Ikke så mange som går på markedsføringshypen til EBC ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp klossene fra Raceshopper.com, så slipper du litt billigere unna. Kom seg på under 2000kr med frakt og moms for komplett sett foran og bak til min bil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferodo er gull på porschebremser. De originale fra Porsche er faktisk bedre enn mye annet skvip. Etter noen runder på ringen med 911 kjørte jeg bremsene så varme at fettet på hjullagerene begynnte å renne ut da med originale klosser fra Porsche. Runde på runde på ringen med null problemer. På samme bil prøvde jeg såkallte Green-stuff og yellow-stuff klosser, riktignok kjørte jeg ikke med de klossene på ringen, men bare på rudskogen,kinnekulle og våler, men makan til dritt-klosser skal du f"#¤!" lete lenge etter. Piper som f.. hadde dårligere bremsevirkning enn de originale og jeg hadde dårligere føling med bremsene.

På den bilen fungerte bremsene best med originalklosser sammen med blue-racing bremseveske.

For de som ikke har kjørt på ringen (nurburgring) så kan jeg låve dere at den bana setter sine krav til bremsene.

Jeg hadde gått for ferodo eller originale porsche (som vel er brembo)

Eneste problemet jeg hadde med Ferodo-klossene er at de var vel harde mot skivene som gjorde at det ble sprekkdannelser mellom hullene i skiva, det problemet hadde jeg ikke med originalklossene.

Det EBC-dritet kan dem ha for meg... , har prøvd det på flere biler og det har ikke imponert meg noe i hvertfall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God erfaring med Hawk klosser på Big Reds : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg handlet meg klosser. Ferodo DS 3000 fra Kollevold. (BRFRP3050R)

Dette er full racing klosser for 996...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferodo DS2500 er krem klosser,funker gull både til hverdags og fest! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferodo DS2500 er krem klosser,funker gull både til hverdags og fest! :-)

Ja, men han spurte om baneklosser, ikke RIMI-klosser. :)

Galfer har "sport" og "race"-klosser tilsvarende DS2500 og DS3000 til en litt lavere pris. Om de faktisk er like bra, vet jeg ikke, men sportklossene (hadde ikke race på lager) fungerte bra på min forrige banebil i hvert fall. :)

Disse får du hos Jacobs Auto-supply. http://www.auto-supply.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les kva eg skriv da mann. :)

Ds 2500 funker gull på bane. Men også bra på gata. :P

Ja, men han spurte om baneklosser, ikke RIMI-klosser. :)

Galfer har "sport" og "race"-klosser tilsvarende DS2500 og DS3000 til en litt lavere pris. Om de faktisk er like bra, vet jeg ikke, men sportklossene (hadde ikke race på lager) fungerte bra på min forrige banebil i hvert fall. :)

Disse får du hos Jacobs Auto-supply. http://www.auto-supply.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.