#1 Skrevet Juli 8, 2011 (endret) Har en 3b motor i min audi 80 men den går i nødmodus og lader ikke mer enn 0,4-0,5 bar. Når jeg sjekker feilkoder får jeg feil på N75 magnetventilen som styrer turbotrykket. N75 er ny og virker som den skal. visst jeg tar vekk N75, men lar den være tilkoblet elektronisk og har bleedventil lader den 0,8 bar eller mer visst jeg vil ved full gass som den skal, men er allikevel dau. Visst jeg slipper litt opp på gassen går den bedere enn ved full pinne og noen ganger kan jeg dra ut 1.gir og den går som den skal, men dabber av igjen når jeg trøkker til i 2.gir. Lurer litt på om det kan være LMM eller lambda? Jeg har en teori om siden jeg kjører med orginal bensinpumpe til en 1,8E som jeg ikke vet vilken stand er i kanskje gir for lite bensin og lambda merker at den går altfor magert og sender hjernen i nødmodus og når jeg da har bleedventil og har riktig trykk klarer den ikke å øke pga. pumpa ikke leverer nok. Lurer på om noen andre har noen mening om det før jeg går til innkjøp av nye deler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2011 Noen tips til feilsøking: 1. Sjekk for luftlekkasjer 2. Sjekk med vagcom på measuring blocks. der får du opp tenningen i felt 10. ved pådrag burde denne ligge rundt om 25 eller noe.. Er den vesentlig lavere er det sannsynlig at motorstyringen drar tenningen din, da burde du sjekke bankesensorer. 3. Sjekk for luftlekkasjer 4. Sjekk bilen med bredbåndslambda. 5 Sjekk for luftlekkasjer 6. Sjekk at du har korrekt vakum/trykk helt inn til hjernen. sett på t-ledd og mål med en turbotrykksmaåler der. 6.Sjekk for luftlekkasjer Har vel fått frem mitt poeng med henhold til luftlekkasjer.. noen tips i så måte er: Resirkventil, lekkende IC, belgen mellom innsugsrør og spjeldhus er ofte dårlig, kjenn om det er oljete på undersiden av denne. Mvh. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2011 Brede har fått med det meste her, legger til multitemp giver som kan gi samme symtom (3 el 4 polet giver under vannmanifold), sjekking av luftlekkasjer gjøres best ved trykksetting av rørgate. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2011 Fant ut at det var hull i ic denne er blitt byttet samt bensinpumpe og multitempføler. Når jeg starter og kjører går den ikke i nødmodus før jeg kommer opp til 5-6000 omdreininger da kommer det et rykk og turbotrykket detter ned til 0,4. Høres ut som at tenningen også endrer seg. Jeg kan da stoppe bilen og starte igjen og det samme skjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 17, 2011 bankesensor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 23, 2011 Byttet bankesensor. Nå går den som et skudd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 23, 2011 Godt å høre, har hatt mine timer, dager og netter med feilsøking på div s2/20vt prosjekter.. Godt å få bekreftet at man faktisk kan litt om disse etter alle disse årene Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...