Bremseoppgradering til urquattro?

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvilke bremser (calipere/skiver) som passer på urquattro, uten alt for mye ombygging? Er en fordel om det er standardskiver til et eller annet, med tanke på godkjenning. :)

 

mvh

FR

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henter opp denne tråden igjen jeg. Dette er noe jeg også lurer på, bolt on uten at det koster skjorta! : hjelp :

 

Mvh Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekka litt opp, og funnet ut at a8 skivene har for stort innpress og vil subbe i fjerbein.. men det finnes skiver til a4 og passat med v6 motor, disse har skiver som er 312x25 og virker til å ha et innpress som er mulig å få til! har også sett at det skal finnes skiver på ca 320x30 til a4, men disse har jeg ikke sett tegninger av. noen med atke kan kansje bekrefte dette??

 

jeg har liggende kalipper til s6, og har tenkt å lage adapter til disse, uansett hvilke kalipper man går for trengs det vel adapter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allroad har ET20, UrQ ET24, kanskje en overgang der går bra?

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert eivind! fant tegning fra 4.2 allroad. denne tror jeg vil passe 321x30 og et "innpress" på 39.

 

har målt på uren, og det er 45mm fra annlegsflata mot skiva til fjærbein.

denne skiva bygger 39 innover, og vil trolig passe bra.: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekka litt opp, og funnet ut at a8 skivene har for stort innpress og vil subbe i fjerbein.. men det finnes skiver til a4 og passat med v6 motor, disse har skiver som er 312x25 og virker til å ha et innpress som er mulig å få til! har også sett at det skal finnes skiver på ca 320x30 til a4, men disse har jeg ikke sett tegninger av. noen med atke kan kansje bekrefte dette??

 

jeg har liggende kalipper til s6, og har tenkt å lage adapter til disse, uansett hvilke kalipper man går for trengs det vel adapter..

320x30 er vel 321mm du mener...disse kommer fra S4

Har noen org Passat/A4 skiver du kan få om du er rask til å måle litt med....

Har selv 321mm skiver på min

org ET skal du ikke stole helt på når det gjeller skiver....A4 har 45 og S4 35 men skivene er helt like

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert eivind! fant tegning fra 4.2 allroad. denne tror jeg vil passe 321x30 og et "innpress" på 39.

 

har målt på uren, og det er 45mm fra annlegsflata mot skiva til fjærbein.

denne skiva bygger 39 innover, og vil trolig passe bra.: rock :

Hvis det viser seg at disse skivene passer, skal du fortsatt bruke kalipperne fra s6`n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

320x30 er vel 321mm du mener...disse kommer fra S4

Har noen org Passat/A4 skiver du kan få om du er rask til å måle litt med....

Har selv 321mm skiver på min

org ET skal du ikke stole helt på når det gjeller skiver....A4 har 45 og S4 35 men skivene er helt like

 

jo mente vel 321. takk for tilbudet men jeg fant bra tegning av allroad skiva på mekonomen, så skal nok passe den:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo mente vel 321. takk for tilbudet men jeg fant bra tegning av allroad skiva på mekonomen, så skal nok passe den:)

 

Må vel ha caliper fra Allroad også? Jeg er ikke helt inne på dette med bremseoppgraderinger...Men om man bytter caliper eller endrer spesifikasjonene på bremsene, så bør man kanskje også oppgradere hovedbremsesylinderen/bremsekraftforsterkeren?

 

mvh

Ew

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allroad har faktisk samme kalliper som s6 a8. men det må uansett lages en adapter får å få kalipperen til å passe på ur fjerbein.. så kan jo igrunn bruke hvem kalipper man vil bare den klarer å gape over en 30mm tykk skive.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.