Hjelp til flekk-lakkering -Bilder

Anbefalte innlegg

Har noen stygge flekker i hjulhusene etter steinsprut som jeg tenkte å fikse før jeg reiser på ferie til mandag.

Har vært på møller og kjøpt to sett med lakk. et mini sett med kost -farge og klarlakk.

og et stort sett med sprayflasker i farge og klarlakk.

 

Hvordan skal jeg gå frem for å unngå at det ser helt forjævlig ut?

lakken på skjermene er helt borte, ned til zink'en eller hva de har hatt på

 

vis meg gjerne steg for steg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nesten legge ut bilde så vi kan se hvor ille det er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg ville gjort følgende om du ikke skal hellakkere.

 

1) ta av alle deksler og slikt rundt skaden

2) puss godt ned, fjern -all- form for rust/skade

3) spray på zink/galvanisering og grunning

4) 3-4 tynne lag med lakken du har kjøpt

5) klarlakk

 

For mindre skader som steinsprut, drypp forsiktig med en nål eller tannpirker ned i skaden - hender at man må pusse ned "puppen" - vent noen uker og poler over med maskin for best resultat.

 

Dette var en kjapp forklaring, ønsker du grundigere? (PS: jeg er ingen pro på dette, men har hobbylakket endel - mulig det kommer bedre tips under dette innlegget) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har vell ikke tenkt og lakkere hele skjermen ?. bare der du har skade og så polere. slip færdig og klar til lakk. så slip greit rundt områdene du skal lakke med 2000p eller mere så slipper du skille og riving etter poleringen og du bevarer det meste av orginal lakken

 

ville ha teipet vekk akuratt i kanten på skjermbuen din og holdt meg innenfor den

 

evt bare teipe vekk mest mulig og pensle. sort bil viser lite helt nederst :)

 

 

på jobb har jeg lakket hele såklart men nå er det hobby måte og proff måte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.