Anbefalte innlegg

fikk beskjed på verkste at tannstaget måtte byttes, lekker olje fra gummi belgen i hjulbuen passasjer side.

ringte møller og fikk beskjed om at det var 2 forskjellige tannstag. en med servotronic og en uten, men ettersom bilen er import kunne ikke de se hvilken jeg skal ha.

hvordan vet jeg om jeg har servotronic eller ikke?

har vært på nette å søkt litt der mente en at det var 4 forskjellige. med og uten styredemper samt med og uten servotronic.

møller skulle ha 9000kr for den uten og 12000kr for den med servotronic.

funnet disse vesentlig billigere men må nesten vite hvem jeg skal ha.

noen som kan hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det står et delenr på en liten (3X5 cm) plate på forsiden av tannstangen ved "snekken".

Du får ta av et hjul og titte inn gjennom hullet til motorrommet eller stikke hodet nede, bruk speil osv. Når du har delenr søker du det opp på ebay.de og kjøper en MYE billigere og brukt derfra.

http://shop.ebay.de/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=Lenkgetriebe+Audi+A8&_sacat=See-All-Categories

Tyskerene kan ikke engelsk, men bruk google translate. Har selv kjøpt mye på den måten og det fungerer utmerket!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min, fylte på omegaolje på servooljetanken, blanda med servoolje altså. Ble helt tett! Hadde bilen i over 1år etter og fikk aldri problemet igjen.. Og det lakk godt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man omegaolje?? Min drypper fortsatt. Vet ikke om jeg orker å bytte den. Er ganske mye arbeid og knotete!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tror der var den der! Genial olje, min lakk som f men enda klarte den å tette det. Jeg hadde egentlig trodd at det ikke var mulig, men så fant jeg ut hvor mye jobb det var å bytte tannstang så da ga jeg den et forsøk, og det angrer jeg ikke på:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde planer om å bestille fra ebay men måtte bare finne ut hvilke jeg skulle ha.

men den olja høres jo genial ut, verdty ett forsøk ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser at den er å få kjøpt på statoil på andre forum. Dette er datert helt tilbake fra 2003! Skal kjøre ned en tur nå og se om de har!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen butikker i bergensområdet som har denne olja eller må den bestilles fra "norskoljeindustri.no?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrive under på at nå har kneppelyden i tannstangen forsvunnet etter at jeg helte i en skvett Omega oljen. fantastisk! Men har ikke sjekket om den lekker fortsatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.