Trykklekkasjetest på best mulig måte

Anbefalte innlegg

Har en Audi S4 b5 bi-turbo, som lader kun 0.17 bar i gjennomsnitt (: eek :)

Har byttet n75-ventilen, men ingen forbedring, så jeg tenke jeg skulle ta en trykklekkasjetest.

Jeg vet at d finnes flere måter å gjøre dette på, men det må finnes en idiotsikker løsning.

Har en sykkelpumpe fra biltema som viser trykket, så jeg har mulighet til å pumpe inn f.eks 1bar.

Noen som har erfaring fra dette?

Og skal oljelokket være av eller på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror 034 motorsport selger denne pluggen med ventil i.Du tar berre vekk lmm røret og setter pluggen i y røret,og kjører trykk inn der.Du må ta vekk veivehusslangen som går inn på y-røret,og blende av den stussen.Oljelokket ska være av under trykktest:)Vær forsiktig så ikkje pluggen blåser ut:p

Har en Audi S4 b5 bi-turbo, som lader kun 0.17 bar i gjennomsnitt (: eek :)

Har byttet n75-ventilen, men ingen forbedring, så jeg tenke jeg skulle ta en trykklekkasjetest.

Jeg vet at d finnes flere måter å gjøre dette på, men det må finnes en idiotsikker løsning.

Har en sykkelpumpe fra biltema som viser trykket, så jeg har mulighet til å pumpe inn f.eks 1bar.

Noen som har erfaring fra dette?

Og skal oljelokket være av eller på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ES har greit system for og sjekke med, og en slik test kan ikke koste mange kr og gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for tipsene. Men hadde vært greit å prøvd selv med en hjemmemekka dingseboms. Prøvde med flaske og sykkelpumpe, men det ble bare styr..

Har foresten også et forferdelig turbo-hyl ved lav rpm. Høres ut som en politisirene, så ble nervøs hver gang de første dagene :P

Kan dette ha en sammenheng?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ikkje bra ut,er lyden like gale når motoren er varm.Er nok lyden av lekkasjen du hører,siden du da ikkje lader mer en 0.15 bar.Så er det nok et stort hull eller ei sprekke i en slange forran innsuget,du hører turboene godt når du har en så stor lekkasje i form av turbo hyl.Er ganske sikkert lekkasje etter der trykkrørene fra venstre og høyre møtes sfeks y-slangen.Hadde du hadt en lekkasje før det på den ene siden,så hadde fortsatt lest av rett trykk vis du skjønner.Så du kan ha en turbo som lader 0 bar og den andre det rette trykket.Og du vil fortsatt se korekt trykk,men effekten mangler pga den totale luftmengeden som begge to gir.

Ok, takk for tipsene. Men hadde vært greit å prøvd selv med en hjemmemekka dingseboms. Prøvde med flaske og sykkelpumpe, men det ble bare styr..

Har foresten også et forferdelig turbo-hyl ved lav rpm. Høres ut som en politisirene, så ble nervøs hver gang de første dagene :P

Kan dette ha en sammenheng?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så det kan enten være en stor lekkasje på innsugsslangen, eller gåen turbo...?

Hvor kommer jeg best til på y-slangen?

har du bilde av den? er litt grønn : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av det miderste carbondekselet,da kommer du til y-slangen.Har mer tro på at du har en stor lekkasje en to havarerte turboer.Får hvertfall håpe det:p.Har du havarerte turboer ,så vil det som oftest ryke noe jævligt med blårøyk fra eksosen,og det vil og ofte ligge mye olja i trykkrørene.Men det ser du når du tar av y-slangen

Ok, så det kan enten være en stor lekkasje på innsugsslangen, eller gåen turbo...?

Hvor kommer jeg best til på y-slangen?

har du bilde av den? er litt grønn : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett på y-slangen på toppen, men ikke lenger ned..kan være lekkasje lenger mot turbo kanskje?

Uansett, takk for hjelpen, skal ta en liten diag i morgen, åsså blir det vel es-tuning en tur hvis jeg ikke finner feilen.

Håper ivertfall ikke at det er turbohavari :S

Isåfall er det en god unnskyldning for å kjøpe k04 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nettopp å så på y-slangen som går fra gasspjeldet, men den så ok ut. Så ut som det kanskje var en liten sprekk nede ved slangen til intercooler'n, men kan det resultere til såppas trykktap?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut noe? .Det spørs jo kor stor sprekken var det,var det sprekk igjennom da eller?,trodde ikkje den sko lade så lite vis det kun var sprekk på den ene siden.Kan være en stor lekkasje på den andre siden og.Men tok du av y-slangen og sjekket den på undersiden og?.Hadde bilen kun gått i nødmodus av andre årsaker enn en trykklekkasje,så hadde den fortsatt ladet mer en 0.15 bar.Aner ikkje kor høgt grunntrykk det er på disse k03 turboene,men det er sikkert mellom 0.3-0.5 bar.Har du prøvd og kjøre uten n75 ventilen tilkoplet elektrisk,for og se kor høyt trykker er da? Regner med du har lest av feilkoder siden det er en så graverende feil.

Var nettopp å så på y-slangen som går fra gasspjeldet, men den så ok ut. Så ut som det kanskje var en liten sprekk nede ved slangen til intercooler'n, men kan det resultere til såppas trykktap?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket y-slangene, men det var ingen hull eller sprekker på disse. Har ikke prøvd å kjøre uten n75 koplet til elektrisk nei. Mener du da at jeg bare skal koble av strømkontaktet som står i?

Vag com sier at jeg ikke har rett trykk...No SHIT! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel 0.5-0.8 bar grunntrykk på k03 tror jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk opp denne feilmeldingen i går:

17956/P1548/005448 - Boost Pressure Controle Valve (N75): Open Circuit

Possible Symptoms :

Irregular behaviour

Loss of power

Limp mode

Possible Causes :

Wiring and/or connections faulty (short circuit)

N75 faulty

Possible Solutions:

Check wiring and connections

Check / Replace N75

Har jo nettopp byttet n75'n, så dette var litt rart...kan det være kabelen som går fra ventilen som er gåen en annen plass tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått rett ventil da?kan selfølgelig være brudd en plass.Men det er ikkje godt og finne.Lader den det samme trykket med og uten n75?.berre ta vekk kontakten det,så ser du det:).ville og sjekket over vacum slangene til n75 ventilen.

Fikk opp denne feilmeldingen i går:

17956/P1548/005448 - Boost Pressure Controle Valve (N75): Open Circuit

Possible Symptoms :

Irregular behaviour

Loss of power

Limp mode

Possible Causes :

Wiring and/or connections faulty (short circuit)

N75 faulty

Possible Solutions:

Check wiring and connections

Check / Replace N75

Har jo nettopp byttet n75'n, så dette var litt rart...kan det være kabelen som går fra ventilen som er gåen en annen plass tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, rett ventil ja. Er samme trykket uansett... Blir NM i feilsøking snart, begynner å bli smålei. Noe dårlig plass i disse motorene :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikkje greit når du aldri finner utav det nei: bh :,trangt om plassen der ja.Får jo ikkje fingrene ner noen plasser der:).Da kan du ha en feilkode som gjør at bilen konstant går i nødmodus,og du får da et veldig lavt trykk (grunntrykk). Regner med at du får feilkode vis du har en trykklekkasje ,så eg ville trykktestet annlegget først, så du er sikker på at det ikkje er det som lager trøbbel for deg.Men før det så ville eg resatt hjernen og fått vekk eventuelle feilkoder .Ta av batteripolene 20 min tid vis du ikkje har program til og gjøre det sjøl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se etter brudd på ledningene fra n75 ventilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for tipsene, kommer med update :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for tipsene, kommer med update :)

Jeg fikk en sånn feilkode på lambdaen min og bytta men feilkoden ble ikke borte.Da fant jeg et brudd i den ene ledningen, akkurat i ingangen til kontakten på ledningsnette fra bilen.Fikk denne fiksa og da ble feilkoden borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.