#1 Skrevet Juli 9, 2011 Min bror har en golf 3 gti 8v som har fått for høy avgass på eu, og ikke gått igjennom.. tror det var 4.00 eller noe.. Er dette katalysatoren eller lambdasonden,eller noe annet som kan foråsake dette? Det røyker liksom ikke ut bak og den går helt ok/fint,men den jaget litt på tomgang før lmm ble byttet. Tips mottas med stor takknemlighet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 9, 2011 Sjekket med vag-com? Høres ut som lambda som er gåen.. Og hvis den har vært gåen lenge, kan det ha ødelagt katalysatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 10, 2011 Sjekket med vag-com?Høres ut som lambda som er gåen.. Og hvis den har vært gåen lenge, kan det ha ødelagt katalysatoren. ja det var dette jeg og kom fram til.. ja sikkert like greit å skifte både lambda og kat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 10, 2011 Ville tatt en diagnose med vag-com først, feilkode på lamdan kommer opp der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 10, 2011 Hvis du har tilgang til E85 så hjelper det å fylle på en skvett med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 10, 2011 Første som slår meg er ihvertfall å fylle halvfull tank med E85... BMW E36'en jeg hadde som vinterbil (318) kjørte jeg 100% E85 på, uten å gjøre noen modifikasjoner. Funka som faen. Lukta sprit overalt, men generelt ingen problemer hele vinteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 10, 2011 En CO på 4 tyder på ALT for fet blanding. Å fylle E85 for å komme gjennom EU vil være å bite seg selv i rumpa fremfor å fikse problemet. Lambdasonde eller temperatursensor til motorstyringen, mest sannsynlig. Enkelt og rimelig begge deler, og da synker også bensinforbruket en god del og bilen går bedre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 10, 2011 Er kun ment som en nødløsning,man bør jo finne årsaken til den høye co'en. Med E85-trikset så slipper man unna med å få bilen igjennom iallfall.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 11, 2011 Ville tatt en diagnose med vag-com først, feilkode på lamdan kommer opp der funker det på en 1995 mod? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 12, 2011 Golfen min hadde samme problemet. Der hadde ledningen til lambdasonden røket. Jeg skjøtet den sammen igjen. Da ble det bra. Altså: Sjekk ledninger og koblinger på lambdasonden. Er de bra, kan du prøve å gjøre ren eller skifte lambdasonden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 2, 2011 bilen ble godkjent ved bytte av lambda ,kat og temp sensor på innsugsluften 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...