#1 Skrevet Juli 9, 2011 Go kveld Har en type 44 1990 2.3 NF som ellers er i god stand. Når bilen har stått stille noen timer og jeg starter motoren høres det ut som veldig tung ventiltikking. Dette går fort over når oljetrykket kommer opp til normalt nivå, etter 2-3 sekunder. Uansett om det kansje ikke er veldig farlig at det er slik, kunne jeg fint klart meg uten. Denne tråden beskriver problemet greit: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=194481 Men dette er en annen motor.. Det er vel dette som er problemet med min, at 'holdetrykksventilen' har skrudd seg ut eller liknende. Er vel ikke så usansynlig etter 20 år og 260kkm. Er det noen som kjenner til disse motorene som vet hvor denne ventilen sitter evt. hva annet som kan være gærnt? Er ikke så veldig erfaren mekaniker så større inngrep er uaktuelt. Ellers kunne det vært greit å vite hva ventilen heter på engesk. (Eventuelt svensk mtp Haynes boka) Takk for all hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...