Anbefalte innlegg

: bh :Når jeg skrur av tenninga på min RS2 så stopper ikke motoren. Hvis jeg kveler den så den stopper så lyser det fortsatt i instrumentene, men svakere. Det er virker som strømmen kommer bakveien i svart ledning (nr 15 bak på tenningslås) strømmen går ned til ca 9 volt (på nr 15) når jeg slår av tenninga, men er full styrke når tenninga er på. Hva kan være feil. Sikkert jordfeil, men hvor?????????????

Hvor går ledning nr 15 fra tenningslås til? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke tenningsbakstykket ditt som er klikk a?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lysbryteren på når dette skjer? prøv å slå av lysa i såfall, noen kan ha gjort et forsøk på å koble kjørelys fra tenninga

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes Mats er en vis mann..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt av hele bakstykket på tenninga, hjalp ikke. Tatt av ledningene på dynamoen om det hadde gått en diode, hjalp ikke.

Plukka ut sekringer og det hjalp på sekring nr 21. På den står det: Nachlaufpumpe, ølkuhler og diagnose.

 

Kan det være ett relè rom henger??

Om så, hvor er det?

Har tatt ut alle relèene i sikringsboksen.

 

Takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et stort brunt rele som i hvertfall på S4'n er plassert bak sparkeplaten på passasjersiden, som er til after-run systemet. Disse pleier å ryke en eller annen gang, mulig noe å sjekke. På sjmautotechnik.com kan du søke på after-run og finne beskrivelse av hvordan det bør funke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et stort brunt rele som i hvertfall på S4'n er plassert bak sparkeplaten på passasjersiden, som er til after-run systemet. Disse pleier å ryke en eller annen gang, mulig noe å sjekke. På sjmautotechnik.com kan du søke på after-run og finne beskrivelse av hvordan det bør funke.

 

Dette har vell bare med kjøling å gjøre??

 

Det er vell snakk om motor som fortsetter å gå ikke bare vifte. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt av hele bakstykket på tenninga, hjalp ikke. Tatt av ledningene på dynamoen om det hadde gått en diode, hjalp ikke.

Plukka ut sekringer og det hjalp på sekring nr 21. På den står det: Nachlaufpumpe, ølkuhler og diagnose.

 

Kan det være ett relè rom henger??

Om så, hvor er det?

Har tatt ut alle relèene i sikringsboksen.

 

Takk for svar :)

 

Jeg er litt usikker på hvordan tenningslåsen er bygd opp, så jeg vet ikke om dette er aktuelt; men prøvde du å koble av ledningene på bakstykket, eller bare plukket du av det med ledningene tilkoblet? Tenker hvis bakstykket "henger" slik at det blir konstant kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvordan tenningslåsen er bygd opp, så jeg vet ikke om dette er aktuelt; men prøvde du å koble av ledningene på bakstykket, eller bare plukket du av det med ledningene tilkoblet? Tenker hvis bakstykket "henger" slik at det blir konstant kontakt.

 

Bak selve tenningslåsen er det en strømfordeler som kobler inn ulike kretser etterhvert som man vrir om tenninga. Dette bakstykket er skyld i 99 av 100 slike tilfeller som beskrevet ovenfor. Koster ca 3-400kr på Møller. For å komme til må rattlåsen demonteres og plukkes ut, det er en grei sak å bytte men tar et par timer om man ikke har gjort det før.

 

Om hornet fungerer når tenninga er slått av så er denne fordeleren defekt.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkurat samme feil på maddamen sin bil, audi 80. da var det bakstykket på tenningslåset som var deffekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt ledningene av bakstykket på tenninga. Så det er ikke tenninga.

Det var lodda på to ledninger på den svarte ledningen (nr 15 på bakstykket) ene var til alarmen og den andre til ett relè, tok av dem, men det hjalp heller ikke.

Som jeg skreiv tidligere at ta ut sikring nr 21 hjelper.

Som sagt så står det: Nachlaufpumpe, oljekjøler og diagnose på den sikringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt ledningene av bakstykket på tenninga. Så det er ikke tenninga.

Det var lodda på to ledninger på den svarte ledningen (nr 15 på bakstykket) ene var til alarmen og den andre til ett relè, tok av dem, men det hjalp heller ikke.

Som jeg skreiv tidligere at ta ut sikring nr 21 hjelper.

Som sagt så står det: Nachlaufpumpe, oljekjøler og diagnose på den sikringen.

 

Diagnose tyder vel på at det er noe i forbindelse med ecu/hjernen som blir strømløs, hvilket vil stoppe motor. Hadde vært greit med et koblingsskjema :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjentar; Nachlauf er samme som after-run, strømmen til dette går både til + fast og + tenning. Verdt et forsøk å pelle ut, i hvertfall. Tør gjette på at det ser litt skumt ut inni der.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjentar; Nachlauf er samme som after-run, strømmen til dette går både til + fast og + tenning. Verdt et forsøk å pelle ut, i hvertfall. Tør gjette på at det ser litt skumt ut inni der.. :P

 

Det høres ut som det kan være en mulighet..

After-run???? Er det ei pumpe som skal gå en stund etter man har stoppa bilen? Hvor sitter den pumpa?

Det kan jo være at det har blitt overslag i den pumpa så strømmen går feil vei på en måte!?!

Det står også "oljekjøler" på sikringen????? Er jo ikke normalt med sikring på oljekjøleren, hehe, så da må jo det være en termostat eller ei pumpe også da??? Så det self kan være noe feil med?!?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som det kan være en mulighet..

After-run???? Er det ei pumpe som skal gå en stund etter man har stoppa bilen? Hvor sitter den pumpa?

Det kan jo være at det har blitt overslag i den pumpa så strømmen går feil vei på en måte!?!

Det står også "oljekjøler" på sikringen????? Er jo ikke normalt med sikring på oljekjøleren, hehe, så da må jo det være en termostat eller ei pumpe også da??? Så det self kan være noe feil med?!?!

 

 

om det kan være en mulighet er jeg ikke sikker på, men den pumpa sitter bak radiator under innsuget. Lett å finne, en slage inn og en ut, ca 15 cm lang og sylindrisk. pass på å ikke knekke stussene, da disse er sprø plast ;) ofte er disse fjernet og slangene koblet sammen med en 90 graders stuss :P

 

Den skal gå etter at du har stoppa bilen hvis motoren er så og så varm. mener den skal gå hvis vifta går på full hastighet etter stopp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en utgang som styrer releet for vifta, og en transistorutgang som styrer pumpa. Kan være forskjeller i utgavene, så sjekk skjemaet når du feilsøker!

Generelt tror jeg ikke pumpa er tingen, men kobler du fra pluggen på den, (enig, vær forsiktig, disse blir veldig sprø med tiden! Og blir da sammen med stussen bak på blokka en god kilde til tap av alt vannet og overopphetning, så kanskje like greit å bytte de med jevne mellomrom..) skal den i hvertfall ikke kunne forårsake noe..

 

Beskrivelse av funksjon her: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html

Kjøper du litt deler fra Scott også, gidder han kanskje holde siden oppe.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det kan være en mulighet er jeg ikke sikker på, men den pumpa sitter bak radiator under innsuget. Lett å finne, en slage inn og en ut, ca 15 cm lang og sylindrisk. pass på å ikke knekke stussene, da disse er sprø plast ;) ofte er disse fjernet og slangene koblet sammen med en 90 graders stuss :P

 

Den skal gå etter at du har stoppa bilen hvis motoren er så og så varm. mener den skal gå hvis vifta går på full hastighet etter stopp..

 

Ok, det er den pumpa ja?! Den har jeg tatt av ledningene på, men det hjalp ikke.

 

Flere goe forslag????????

 

Hvorfor står det oljekjøler på den sikringen da???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det kan være en mulighet er jeg ikke sikker på, men den pumpa sitter bak radiator under innsuget. Lett å finne, en slage inn og en ut, ca 15 cm lang og sylindrisk. pass på å ikke knekke stussene, da disse er sprø plast ;) ofte er disse fjernet og slangene koblet sammen med en 90 graders stuss :P

 

Den skal gå etter at du har stoppa bilen hvis motoren er så og så varm. mener den skal gå hvis vifta går på full hastighet etter stopp..

 

Det er ikke den pumpa, prøvde å ta av ledningene, men det hjalp ikke.

Hvorfor står det "oljekjøler" på sikringen da? Er det en termostat eller hva mener dem med det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke den pumpa som sitter under innsuget.

Kan det være en termostat eller noe?? Om så, hvor sitter dem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.