Kan jeg kjøre 265-30-20 framme, og 285-25-20 bak?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier:

 

Kan jeg kjøre 265-30-20 framme, og 285-25-20 bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har quattro siden du spør. Isåfall er svaret NEI det kan du ikke. Blir for stor rulleomkrets mellom dekkene noe drivverket på bilen din IKKE liker.

 

Ninja edit: 235-30/20 passer med 285-25/20. Hvis du først skal kjøre forskjellig dim burde du gå for denne komboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har quattro siden du spør. Isåfall er svaret NEI det kan du ikke. Blir for stor rulleomkrets mellom dekkene noe drivverket på bilen din IKKE liker.

 

Ninja edit: 235-30/20 passer med 285-25/20. Hvis du først skal kjøre forskjellig dim burde du gå for denne komboen.

 

Har ikke quattro nei.. Men jeg har 2 utslitte dekk framme som er i dimensjon 265-30-20..

Så tenkte jeg og sette bakdekkene fram. (dim. 265-30-20) og kjøpe 2 nye dekk bake i dimensjon 285-30-20 viss det var mulig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke quattro kan du gjøre det. Da har det ingen betydning at rulleomkretsen er forskjellig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men problemet er att det vil utgjøre 2,7%, noe som er godt synlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men problemet er att det vil utgjøre 2,7%, noe som er godt synlig.

 

Hvordan blir det da med 275-30-20? blir det bedre eller verre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! :) Etter det jeg ser ut fra den kalkulatoren skal det gå ganske greit med 275-30-20 da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør være ganske lik rulleomkrets så ikke antispinn/abs begynner og tulle også, selv om du ikke har quattro :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg ser en nyere kebab til en kompis av meg kjører 225-45-17 framme og 245-40-17 bak, og det står tilogmed i vognkorte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det stemmer, men det blir lik rulleomkrets :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke quattro kan du gjøre det. Da har det ingen betydning at rulleomkretsen er forskjellig.

 

Bortsett fra at det er ulovlig og ser rart ut, nei :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.