Hvordan løsne muttere på "svinghjulet" (Automat Vr6)

Anbefalte innlegg

Sitter noen muttere inn mot blokka på "svinghjulet" som er på veiva etter at jeg tok av automatkassa. Aner ikke hva dette hjulet egentlig kalles.

Utrolig dårlig plass, og sliter med å få løsnet disse. Noe spesialverktøy å bruke her?

Tenkte litt på å bruke varme, men er nok ikke så lurt mtp hvor mye oljeguffe det er på blokka.

Og hva bør jeg bruke for å låse av veiva slik at den ikke turner?

Motor er vr6 obd1

IMG_7207.JPG

Takker på forhånd for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte bare vanlig skralle, husker hva jeg brkte som mothold, men kommer du til senterskruene som er boltet mot veiva, så kan du holde igjen med dem. Løsnet iallefall lett, det som var et større "problem" var svinghjulsboltene, men der brukte jeg mutter trekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er omformer(torque converter). Kommer du ikke til der hvor starteren skal stå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar gutter, tok en fastnøkkel og klinte til med en hammer. Funka fjell, men tydelig at de hadde sitti der siden motor var ny :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.