Knekt bolt til drivaksel og dårlig passform støtfanger kjøpt hos NBS

Anbefalte innlegg

Har i dag bytta mansjett på drivaksel høyre side på min 2000mod Passat 1,8T. Den gamle senterbolten har umbrako og den nye har vanlig 6 kant hode. Mansjett settet er kjøpt hos NorskBildelSenter i fjor av forrige eier og fulgte med bilen når jeg kjøpte den for ca 1.5måned siden. I esken fulgte det ikke med de 2 innerringene som man trer på drivaksel før man setter på plass drivknuta og fettet i posen er så tørt så det er vanskelig å få ut av posen: klø :. Ok tenkte jeg siden jeg hadde dette i en annen eske som manglet mansjett. Satt så sammen alt satte tilbake drivaksel og skrudde inn den nye bolten for hånd. Tenkte å dra den litt inntil med en liten skralle mens jeg funderte på hvor jeg la fra meg momentnøkkelen sist. Plutselig så knekker bolten: eek :. Vi snakker om en skralle i størrelse 3/8 og det begrenser seg hvor hardt man kan dra til med denne på en så stor bolt. Satte tilbake bolten i stikka og satte på 2 muttere og strammet til med 2 fastnøkkler og bolten knakk igjen og det stålet er bløtt som hælvete. Like ræva kvalitet som de boltene man får med på billige forstillingssett. Er dette trygt å selge tenkte jeg eller hadde jeg bare uflaks. Oppdaga at det lå en eske til i bilen og prøvde denne bolten og skjedde det samme: bh :.

Sak nr 2.

Jeg kjøpte en frontfanger av original type men her er problemet at øverst på fangeren der hvor man setter inn grillen så må jeg kutte av 2cm på baksiden da det butter mot radiatoren. På den gamle så er nemlig baksiden 2cm kortere og på hjørnet av fangeren som man skrur opp mot skjermen så er det en støpekant som må skjæres vekk for og ikke få en megaglippe mellom fanger og skjerm.

Lurer på om det bare er jeg som har fått alt av b-varer eller om det er litt variabel kvalitet på deler fra NBS. Det med fangeren er ikke så pokkers viktig men det med bolten er skremmende og jeg kommer ikke til å kjøpe noe drivaksel mansjettsett derfra lenger så lenge det er så dårlig kvalitet på boltene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte ytreledd med mansjett osv hos nbs jeg også. Brukte ikke bolten da den hadde 6 kant, og jeg hadde umbraco for hånd, så bruke opp bolten jeg. Dro på møller og kjøpte nye orginale klemringer til mansjettene, pga di som fulgte med fra nbs så helt jall ut. Og di ringene på drivakselen brukte jeg også opp igjen. Knuten har holdt fint i 1,5 år nå iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er ikke den bolten strekkbolt. Har også brukt samme bolt på andre biler og har holdt det og men når en så grov bolt knekker av så lett så burde vel ikke disse blitt solgt. Har snakket med flere i dag og det er tydeligvis ikke bare jeg som har opplevd dette. Skal levere inn en støtfangerbjelke jeg fikk feil så får ta det opp med dem da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med tanke på b.varer. har kjøpt en del blinkelys til skjermene. Både til B4/c4 og c5. Elendig passform. Må kutte de for at de skal passe. Så detter glasset av, dårlig lim. I tillegg så er de kinareplika blinkelysene dyrere enn org. men nok om det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tilbake litt penger for bolt og fanger så da er jeg fornøyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.