Tikking fra motor Polo 6N2 1,4 MPI (2000)

Anbefalte innlegg

Sliter med tikking fra motoren på Polo`n.

Har byttet olje/filter på hver 10000km

Etter oljeskift/filterskift tikker den ikke så veldig mye , men tikkingen kommer tilbake etter 100km skiftet.

Etter jeg hadde kjøpt den i 2005 hadde jeg ikke denne tikkingen, men det har kommet de siste årene.

Blir mindre når motoren er varm, men tikker fremdeles som en gammel Peugeot diesel. :)

Finner ikke feil med vag com, og de på vw sier at denne motoren er slik.

Noen som vet hvorfor den tikker?

(bilens km er 121000)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorkode AKK, hvis det har noe å si. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vist flere som har samme "problem" ser jeg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ventiltikking det tipper jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det ja. Har testet litt nå..Kjører jeg f.eks 4-5 mil ,da motoren er varm tikker det ikke så mye, men jeg kjører daglig 1 mil(jobb), og da er fremdeles tikkingen der når jeg parkerer på jobb.

Snakket med en her en dagen, som hadde samme motoren. Han hadde hatt tikkingen fra motoren fra ca 90000km, i dag har bilen gått 170000km, uten noen problem. Får vel bare leve med det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken okje kjører du på?

Er noen motorer som er veldig kresene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Shell Helix Ultra 5W-40 med 10000km intervall på min mor's Polo med samme motor.

Den har gått 203000km nå. Hører knapt motoren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj, husker ikke. :)

Skal sjekke i morgen.

Byttet for kort tid siden olje hos det lokale Vw verkstedet, de tok også en motorrens(?)

(tappet olja som var der, fylte på noe rense greier, og kjørte med det en stund, før de fylte på ny olje + nytt filter. :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem med min 6n2 Comfortline 1,4l MPI 2000 mod. Har også hørt/erfart dette med oljen. Har eksperimentert med flere oljer. Ren synsing, men det ser ut til at tikkingen kommer og går blant annet i forbindelse med oljeskift. Samtidig virker det slik på min at "gode oljer" som tikker lite rett etter oljeskiftet kanskje tikker like mye/mer en "dårlige" oljer på slutten før neste skift....Så har liksom ikke funnet ut hva som funker og ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor gå rundt grøten? Bytt ventilløfterene! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.