Hvordan fjerne Turbo chatter/flutter på Forge 007 DV

Anbefalte innlegg

Har hatt litt problemer i det siste med (det eg tror er) turbo chatter. Har kjørt en god stund med MBC, men gikk over til N75H ventil nå for ca. en uke siden. Ventilen er splett ny.

Etter det har turboen begynt å lage slike ''shu shu shu shu shu'' Dette gjør den under hvilket som helst trykk når eg slipper gassen. Og holder på ganske lenge også.

Har prøvd å koble av resirk. ventilen fra luftinntaket å plugget det igjen, bare for å se om ventilen opner i det hele tatt under lading, og det gjør den. Fikk en god dose trykkluft i trynet:p men selv der kan eg høre slike shu shu shu lyder fra luftfilteret.

Forge ventilen står riktig vei, med trykk fra underside. Har blå fjær i den og kjører ca 1.3 bar.

Er dette skadelig ?? Etter eg begynte å jobbe med dette, har eg prøvd mange 1.8t med forge 007, og alle lager bare en vanlig whoosh lyd.

 

Prøvde i dag med en mye svakere fjær (grønn) da hjalp det litt og den slipper trykket fint ut etter litt chatter. Men da holder den ikke på trykket, og kommer ikke over 0,9

 

For guds skyld, det er morsomt å høre på, men litt ugunstig hvis dette er skadelig på turbo.

Eg vet at hvis trykket ikke slippes ut, og man får den skikkelig høye twoooo woooo wooo er det skadelig, men i mitt tilfelle slippes jo trykket ut via resirk. ventil. og det høres ut som turboen hyperventilerer.

Det høres sikkert fantastisk dumt ut med forklaringen min, men får ikke folkart det bedre via tastatur. :P

 

Noen som har noen glupe idèer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du kjører med litt ekstra trykk og kanskje et åpent luft filter så er vell dette ganske standard? nå veit jeg ikke om du gjør det da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å kjøre trykket inn fra siden av stemplet. Funker fint hos meg ivertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forge ventilen funker begge veier! Jeg har min "feil" vei og da får du bare litt hardere lyd.. Har du testet at det er vakum i slangen på toppen? Tipper feilen ligger der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har åpent filter med såkalt kald-luft-inntak rør. Filteret står nede med fangeren. Har kjørt med ventilen ''feil'' vei før og prøvd nå, men er samme greiene.

Eg har som sagt prøvd å koble fra ventilen fra innsug siden og prøvd den som en atmosfærisk ventil. Og den åpner helt fint, blåser som bare det. Vakuumet holder den fint åpen på tomgang også. I mine øyner skal jo ting virke slik. Men hvorfor får eg slik ''flutterdump'' da?? Er ganske så identisk med den videoen for å si det sånn, bare at min holder på litt lengre.

 

Ikke at det gjør noe altså, eg vil bare vite om eg ødelegger turboen på det ;)

 

Skal prøve meg frem med forskjellige fjærer i resirk. ventilen.

Eg bruker den blå nå, som muligens er litt i strammeste laget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det løst. Monterte gul fjær og resirk. ventil riktig vei. Da forsvant lyden NESTEN helt. Slår en gang før den dumper vanlig :) det kan eg leve med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på denne her. Har bytta ut den orginale resirk ventilen da den var busted. Fikk tak i en ventil fra Biltema. Bruker den med den mellomste fjæra.

Kan komme et par slag før "utløsning"...;)

 

Det jeg lurer på er om jeg kan eliminere denne flutter lyden helt?

 

Det er org turbo, kaldluft inntak fra 034, ny O2 sensor, ny N75 ventil, oppgraderte vakum og trykk slanger.

 

Med den orginale resirken var det ikke flutter, men må jeg virkelig bruke den orginale delen for å slippe flutter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.