Problemer med lading av bilbatteriet.

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter at en kompiss hadde bilen min til polering brukte han anlegget i ca 3 timer med bilen avslått. Bilen gikk da tom for strøm, og bilen måtte bakkestartes. Alt har gått greit etter dette, men nå er det noe som ikke er som det skal.

Bilen lades nemlig ut når den står i ro, selv om jeg har kjørt lenge.

Når bilen er i drift, lader den som den skal, men batteriet kan lades ut bare over natta.

Jeg har satte batteriet til lading en hel natt men forstatt var ikke batteriet fullt. iht. laderen.

Er det på tide å bytte batteriet, eller er det noe annet som kan dra strøm mens bilen står i ro?

og nei. Lys og alt er skrudd av når jeg går i fra bilen :P

Takker for alle forslag.: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å måle forbruket når bilen ikke e i bruk?noe smått vil det vel gå uansett til div små dioder å slikt,men du ser vel om det er noe unormalt.ellers e det vel nytt batteri som e tingen?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

batterier liker ikke kulde eller å bli tappet for langt ned. Det kan hende batteriet ditt er ødelagt eller du kan prøve å lade det fullt opp med en elektronsik lader. La den stå å lade i mange døgn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis anlegget spiller et standard batteri totalt tomt så kan det skje at batteriet dør av dette. Har tidligere vert borti samme problem stillingen men eg fikk liv i det ved å skjokk lade det med en stor lader/hjelpestarter (type for Gravemaskin/traktor) . Dvs smekka innpå 60A ladestrøm i 10min tid og vanlig high power lading på ca 20A i 30min så vanlig lading over natten.

Sjekk at bilen faktisk lader over 14volt, er mange biler som ikke greier å lade et flatt batteri, mulig det er for å beskytte dynamoen mot overbelastning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Skal sjekke ut dette!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ladet det i tre dager i strekk. ser ut til å funke nå. Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hjalp ikke lenge. Måtte bytte batteri i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.