#1 Skrevet Juli 10, 2011 ser ut til at jeg må overhale stort sett hele motoren min, tenker på stempel ringer, pakninger, simringer, og få slipt ventiler og setene, er det noen som har forslag til hvor jeg kan få gjort noe av dette eller bestilt deler som ikke koster halve sjela mi? en annen ting er: kan man hone sylinderne selv? eller er dette noe helst et verksted burde gjøre? kan få hjelp av min kjære far som har gjort dette engang før men jeg veit ikke om det blir bra nok? på forhånd takker for svar er en 2,2T foresten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 10, 2011 et greit sted å begynne å lete etter deler er iværtfall http://www.autohausaz.com da slipper du unna relativt billig, og de har leveringstid på 6-10 dager de gangene jeg har brukt de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 10, 2011 Håper du har demontert blokka og målt slitasjen, før du vurderer om honing er tilstrekkelig eller du må borre. Hvis slitasjen for stor og du må borre så blir det dyrt, i såfall bør du vurdere å få tak i en mindre slitt blokk. Eller du kan sjekke under deler til salgs her på forumet, søk på "AAN blokk" så finner du diverse aktuelle annonser. Feks finner du en overhalt med orginalstempler, en ferdig borret uten stempler og en ferdig borret med overdim stempler. Dersom blokka er lite slitt, dvs under 4-5 hundredels mm så kan du hone selv. Jeg kjøper alltid deler hos Ecconor i Oslo, gode priser og bra kvalitet. Du kan evt handle på nett fra utlandet slik Lars Robert sier. Som regel kan du spare noen hundrelapper på det, dog er min erfaring at alt trøbbelet man får hvis man får feil deler ikke er verdt det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 10, 2011 så fint med så mange og kjappe svar jeg har ikke målt noen ting enda da motoren enda står sammen og jeg må sannsynligvis spare litt penger først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 10, 2011 og jeg må sannsynligvis spare litt penger først Da bør du i hvertfall demontere, gjøre ALLE målinger først før du vurderer hva du gjør videre. Ikke kjøp deler før du har en klar plan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2011 Jeg tror heller jeg hadde valgt seekpart24.com på deler fremfor autohaus, da frakten er langt lavere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...