#1 Skrevet Juli 11, 2011 I følge måler som jeg koblet til midlertidig så lader den peak ca. 0,8 og legger seg fort ned på ca. 0,6 og der ligger den stabilt til den runder 5500 o/min og detter da ned mot ca 0,4-0,5 på slutten . Er dette normalt , eller skulle den ha ladet 0,6 hele veien ut til sperra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2011 Er ikke unormalt at trykket faller litt mot slutten, ved et drag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2011 Er ikke unormalt at trykket faller litt mot slutten, ved et drag. Men målt trykk er normalt på en std. 1,8T eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2011 0.6 er det samme som jeg har, og det er det jeg har hørt er std. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2011 testet en del på org turboen på min aeb, og samme hva jeg satte trykke på klarte den aldri holde holde mer en 0.4-0.5 på slutten av registeret ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2011 Originalt på 150hk skal det vel være 0,5-0,6 bar? På 180hk er det ca 0,8 bar. Sikker på at bilen ikke er chippet? Er dog normalt at turbotrykket faller på høyere turtall da turboen i 1,8T er såpass liten og er egentlig kun konstruert for å gi godt dreiemoment i bunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 12, 2011 Fallet i trykk med økende turtall høres veldig ut som 150 hk. Den er strupt ned fra 180 hk. Den er strupt mer på toppen enn i mellomregisteret. Mye for å spare effektavgift. Momentavgift fins ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...