Turbotrykk på 1,8t motor, hva er normalt trykk?

Anbefalte innlegg

I følge måler som jeg koblet til midlertidig så lader den peak ca. 0,8 og legger seg fort ned på ca. 0,6 og der ligger den stabilt til den runder 5500 o/min og detter da ned mot ca 0,4-0,5 på slutten . Er dette normalt , eller skulle den ha ladet 0,6 hele veien ut til sperra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke unormalt at trykket faller litt mot slutten, ved et drag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke unormalt at trykket faller litt mot slutten, ved et drag.

 

Men målt trykk er normalt på en std. 1,8T eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0.6 er det samme som jeg har, og det er det jeg har hørt er std.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

testet en del på org turboen på min aeb, og samme hva jeg satte trykke på klarte den aldri holde holde mer en 0.4-0.5 på slutten av registeret !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalt på 150hk skal det vel være 0,5-0,6 bar?

På 180hk er det ca 0,8 bar.

Sikker på at bilen ikke er chippet? Er dog normalt at turbotrykket faller på høyere turtall da turboen i 1,8T er såpass liten og er egentlig kun konstruert for å gi godt dreiemoment i bunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fallet i trykk med økende turtall høres veldig ut som 150 hk. Den er strupt ned fra 180 hk. Den er strupt mer på toppen enn i mellomregisteret. Mye for å spare effektavgift. Momentavgift fins ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.