Anbefalte innlegg

Har en kompis som sliter med en 2000 golf 1,9 90hk. tdi.

Når han starter opp bilen og kjører så funker alt fint, helt til man får litt skikkelig belastning og turbotrykk.

Da slutter turboen å lade. Tar man tenningen av og på, så lader turboen fint igjen, helt til man gir på litt igjen.

 

Har søkt litt rundt, men svarene blir for avansert: rolleyes

 

Får opp 2 feil i vag-com:

17957: Boost pressure regulation valve (n75): open or short to ground.

P1549- 35-10 - - - Intermittent

17965: Charge pressure control: positive deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent.

Motorkode: AGR

 

Noen som har en idè?

Har jo lurt på om det kan være n75 saken som er gåen, men går det an å forsikre seg om dette?: klø :

 

 

Truls.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump.

 

Skiftet N75 i håp om en easyfix og ingen forskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går vel nødmodus når du får opp trykket. Bør mulig sjekke slanger/koblinger evt. turbo her ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Variabel turbo? Kan vær mekanismen ikke funker som den skal og gir for mye ladetrykk så den går i nødmodus.

Hadde samme problemet på min Golf TDi (ATD motor), men kun ved varm motor : klø :

Endte opp med att jeg bare drog på litt avogtil å "blåste reint". Ikke vært plaget med det siden, og det var nå i vinter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har 17965 som feilkode så overlader den, derfor den kutter.

Er ganske sikker på at manifoldtrykksensoren din som sitter på innsugsrøret før innsuget er defekt og lurer hjernen med og tru at du "overlader" den vil da kutte, ved tenning av/på er det ok ei stund til den kødder opp igjen..

Samme feilen var det på Passaten min, ECU trudde at turboen lada 2 bar på tomgang og da er det ikke noe rart den kutter.

Du vil se dette i måleblokkverdi med Vagcom.

 

Det du også må sjekke er kabler til div sensorer, siden du har en feil på ladetrykksgiveren også ta av kontakter og sjekke for ledningsbrudd inne ved kontakta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen folkens:)

Dere har nok rett i at det blir for mye ladetrykk før det kobler ut, er mye mere turbosus enn vanlig hvertfall.

 

Da skal vi prøve litt forskjellig her også ser vi hva som skjer: vinke :

 

 

Edit: Kan det være den sensoren som står under innsuget her Roger? Fant ikke noe annet i nærheten av innsuget som hadde vakumslanger.

01e36afd.jpg

 

9a18c8ac.jpg

 

Truls.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, er ikke den delen der.

 

Delen du skal lete etter sitter med 2 stk stjerne skruer i innsugsrøret ditt, turborøret/trykkrøret fra IC til innsug.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, er ikke den delen der.

 

Delen du skal lete etter sitter med 2 stk stjerne skruer i innsugsrøret ditt, turborøret/trykkrøret fra IC til innsug.

 

Ah!:o

 

Da får vi prøve igjen i morgen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta et oversikt over motorrommet ditt uten motordeksler så skal jeg peke på delen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.