#1 Skrevet Juli 11, 2011 (endret) Har en kompis som sliter med en 2000 golf 1,9 90hk. tdi. Når han starter opp bilen og kjører så funker alt fint, helt til man får litt skikkelig belastning og turbotrykk. Da slutter turboen å lade. Tar man tenningen av og på, så lader turboen fint igjen, helt til man gir på litt igjen. Har søkt litt rundt, men svarene blir for avansert: rolleyes Får opp 2 feil i vag-com: 17957: Boost pressure regulation valve (n75): open or short to ground. P1549- 35-10 - - - Intermittent 17965: Charge pressure control: positive deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent. Motorkode: AGR Noen som har en idè? Har jo lurt på om det kan være n75 saken som er gåen, men går det an å forsikre seg om dette? Truls. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2011 Bump. Skiftet N75 i håp om en easyfix og ingen forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2011 går vel nødmodus når du får opp trykket. Bør mulig sjekke slanger/koblinger evt. turbo her ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2011 Variabel turbo? Kan vær mekanismen ikke funker som den skal og gir for mye ladetrykk så den går i nødmodus. Hadde samme problemet på min Golf TDi (ATD motor), men kun ved varm motor Endte opp med att jeg bare drog på litt avogtil å "blåste reint". Ikke vært plaget med det siden, og det var nå i vinter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2011 Siden du har 17965 som feilkode så overlader den, derfor den kutter. Er ganske sikker på at manifoldtrykksensoren din som sitter på innsugsrøret før innsuget er defekt og lurer hjernen med og tru at du "overlader" den vil da kutte, ved tenning av/på er det ok ei stund til den kødder opp igjen.. Samme feilen var det på Passaten min, ECU trudde at turboen lada 2 bar på tomgang og da er det ikke noe rart den kutter. Du vil se dette i måleblokkverdi med Vagcom. Det du også må sjekke er kabler til div sensorer, siden du har en feil på ladetrykksgiveren også ta av kontakter og sjekke for ledningsbrudd inne ved kontakta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2011 (endret) Takk for hjelpen folkens:) Dere har nok rett i at det blir for mye ladetrykk før det kobler ut, er mye mere turbosus enn vanlig hvertfall. Da skal vi prøve litt forskjellig her også ser vi hva som skjer: vinke : Edit: Kan det være den sensoren som står under innsuget her Roger? Fant ikke noe annet i nærheten av innsuget som hadde vakumslanger. Truls. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2011 Nei, er ikke den delen der. Delen du skal lete etter sitter med 2 stk stjerne skruer i innsugsrøret ditt, turborøret/trykkrøret fra IC til innsug. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2011 Nei, er ikke den delen der. Delen du skal lete etter sitter med 2 stk stjerne skruer i innsugsrøret ditt, turborøret/trykkrøret fra IC til innsug. Ah! Da får vi prøve igjen i morgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 16, 2011 Ta et oversikt over motorrommet ditt uten motordeksler så skal jeg peke på delen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...