#1 Skrevet Juli 12, 2011 Hei igjen, Bare ønsker å lufte om det er noen servopumper fra andre audier som passer 7A, eller om det kun er de originalt til 7A som passer. Dette er pumpe med 3 hull siden den styrer hjelpetrykket til bremsekraftforsterkeren også. Har sett noen ekstreme priser på disse nye.. Alle tips mottas med stor takknemlighet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2011 Aan/Aby/Adu og 3b Har vel samme pumpe.Eneste forskjellen jeg har funnet er forskjellig dim på den minste banjobolten(mulig det kommer ann på årsmod?).Men det kan jo moddes.;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2011 Aan/Aby/Adu og 3b Har vel samme pumpe.Eneste forskjellen jeg har funnet er forskjellig dim på den minste banjobolten(mulig det kommer ann på årsmod?).Men det kan jo moddes.;-) Det høres jo egentlig ganske bra ut siden jeg har stående en AAN motor. Eneste jeg så på der, var at jeg mener det kun er to hull kontra 3 i 7A pumpe. Tar kanskje feil, men oppfattet det etter en rask kikk. Mulig jeg har feil og at AAN motorene får hjelpetrykk til bremsekraftforsterkeren de også? Hadde egentlig passet meg perfekt siden jeg har en liggende en. Eneste modden jeg må gjøre er eventuelt å bytte reimhjul siden disse er forskjellige?? Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 13, 2011 Tjohei igjen. Fant ut at AAN servopumpa fra en 96 modell jeg hadde passet 100%! Men den yter 120bar kontra 7A sine 100bar. Vil dette ha noe og si? Er jo 20 bar mer, så er redd pakninger\ventiler i tannstang, bremsekraftforsterker etc. ikke skal tåle mer trykk enn de er bereknet på. Hva sier folket???? Montere eller kaste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2011 Bumpetibump angående 100 vs 120bar! Noen montert pumper med trykkforskjell før? Ellers, har en usynlig sprekk i godset på servopumpa mi rett under plastskrua i toppen. Har pusset ned et bra område og har tilført kjemisk metall i god kvalitet. Tenkte og ta det over et par runder, litt større område på runde to for å få heft på mest mulig område. Noen tro på at metallet holder 120bar, eller blir dette fiasko uansett? Bajsekjedelig og montere halve motor på igjen, for så å måtte demontere enda engang for nytt servopumpebytte. Tjallabeis: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2011 faen, skjønner ikke hva det er med 7a radiator og servopumpe, alle radiatorene lekker, og servopumpa kviner.. samme problemet selv:/ jaja, lykke til:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2011 faen, skjønner ikke hva det er med 7a radiator og servopumpe, alle radiatorene lekker, og servopumpa kviner.. samme problemet selv:/ jaja, lykke til:P Vet ikke om jeg har nevnt det, men radiatoren min lekker også ja Har liggende en 10v radiator som er identisk som jeg tenkte jeg kunne prøve. Pumpa er nok min egen feil at gikk dukken da vi starta bilen noen ganger uten servoolje i systemet.. Men, har nå en brukt AAN pumpe som jeg håper holder. Eneste problemet her, er at den minste slangen med kobling er for stor til minste hullet på pumpa. Trenger en mindre bolt med finere gjenger der. Noen som har gjort dette før som kan gi meg et tips på how to?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2011 Starta min uten olje jeg og:P Derfor jeg har ulyd og. Men på a8n min kjørte jeg flere mil uten servoolje, gikk bra det på den.. 10radiator kan du bruke vettu..Trenger jo ikke den lille foran.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 17, 2011 Starta min uten olje jeg og:P Derfor jeg har ulyd og. Men på a8n min kjørte jeg flere mil uten servoolje, gikk bra det på den.. 10radiator kan du bruke vettu..Trenger jo ikke den lille foran.. Sies at disse servopumpene er vare på lavt oljenivå, noe vi mest sannsynlig begge har erfart Den ser identisk ut, tynnere vifte og faktisk, så jeg får litt bedre plass i motorrommet. Håper viften er like kraftig da, trenger som oftest litt god kjøling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...