Bakre opphengsforing til Diff - quattro. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Funnet litt slakk i bakre opphengsforing til diffen på min 20v Coupe Quattro, så ser etter en ny en.

Noen som har noen gode tips til alternativer til den originale?

Både i pris og kvalitet/forbedrede egenskaper.

Fordeler/bakdeler med en i hardere materiale, fks poly?

 

Nr 21.

 

505100.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig 034 har denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har samme foringen på http://www.foringer.no også, blir sikkert ikke så mye dyrere mtp frakt kostnader ifra han på ebay..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det være noen ulemper med å velge Poly-foring? (vibrasjon etc)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i ferd med å bestille Powerflex, men etter å ha lest meg litt opp på emnet virker det som at man får mer ulyd fra polyforinger enn det man gjør på originale siden den er så stiv og ikke tar til seg alle vibrasjoner/lyder.

Jeg har allerede litt quattroklunk og ser noen har erfart at denne har blitt fortsterket med polyforinger.

Grunnen til at jeg har klunk ligger jo litt denne foringen som skal byttes, men selvfølgelig også i drivverket da bilen har gått snart 230.000km.

 

Hva er erfaringene deres?

 

Bilen kommer ikke til å brukes på bane, og er egentlig kun ute etter å fjerne mye quattroklunk og ha mest mulig komfort.

 

Noen som vet om andre steder enn møller/Audi som selger disse foringene i en mykere sammensetning enn Polyflex?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heppsan pål!

 

Jeg har stive foringer i bakdiff... synes kanskje at det blir mindre slark, men den blir mer definert. Dvs. at du må være mer forsiktig med å slippe clutchen for å unngå dunk. Du kan også høre diffen litt bedre ved enkelte turtall.. er vel rundt 90-100. Jeg har ikke fått bytta diffen enda fordi jeg venter på noen bolter som tar fckns evigheter å få (bestilte i mai så må vel finne alternativ kilde snart), så jeg vet ikke om denne lyden rett og slett hovedsaklig skyldes at diffen er slitt, men har en liten følelse av det.

 

Ønsker du mindre quattro-slark, så kan jeg råde deg å skaffe stivt fremste motorfeste, feks. det fra 034. Det er den beste innvesteringa jeg har gjort for å redusere slarken.

 

For bakdiffen så er det vel org som gjelder hvis du er kjennslig :)

Mulig det er bedre med kun poly i det store og org. i de to andre, men litt skeptisk på at det har så mye å si. Kanskje det hjelper litt mer på lyden i og med at de to foran på diffen er mye stivere enn den store polyforinga bak hvis du skulle kjørt 2x diff fester fra 034 slik som meg i tilleg til poly.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar Morten!

Da er det kanskje best med original foring. Er møller billigst/eneste forhandler? Evnt link?

Du tenker på motorfestet helt i framkant av motoren? Andre steder enn 034 som selger dette? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar Morten!

Da er det kanskje best med original foring. Er møller billigst/eneste forhandler? Evnt link?

Du tenker på motorfestet helt i framkant av motoren? Andre steder enn 034 som selger dette? :)

 

Jeg vet ikke om møller er eneste, men de er hvert fall dyre såvidt jeg har hørt på denne foringa ( aldri sjekka selv).

 

Vet heller ikke, men det er fullt mulig. det er denne jeg snakker om

 

så forresten nå at 034 har store bakforinga til diffen også tror jeg.. sjekk her. Dog det er vel density line...

 

send meg en pm hvis du skal handle fra 034 da, kanskje jeg vurderer noe selv ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.