#1 Skrevet Mars 24, 2005 Noen som har erfaring med Turbo Grooves Bremseskiver og Greenstuff bremseklosser? Skal bytte Bremseskiver og klosser framme på Golf 2 GTI 16v, men vet ikke hva jeg skal velge... Begynner å bli kraftigt slitt framme nå, så jeg bør bytte før jeg setter på sommerfelgene Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2005 Green stuff klossene er greie nok som et alternativ til gateklosser, med litt ekstra, men de har det med å glaseres litt fort, hvis du er ute etter å hente litt bedre bremser, så kjøp black diamond bremseskiver, og ferrodo klosser... disse kan også bukes på bane på et treff av og til... men ikke under de hardeste påkjenninger... da ville jeg heller kjørt på tar-ox... Skal du på bane, så ville jeg anbefale en bremseveske som tåler litt høyere temp enn vanlig, det hjelper ikke med oppgraderte klosser og skiver hvis veska di koker... Prat med Jan Saltnes (kjører selv golf gti) på Autopower, han har peiling på bremser, han gir deg sikkert et godt tilbud... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 25, 2005 Green stuff klossene er greie nok som et alternativ til gateklosser, med litt ekstra, men de har det med å glaseres litt fort, hvis du er ute etter å hente litt bedre bremser, så kjøp black diamond bremseskiver, og ferrodo klosser... disse kan også bukes på bane på et treff av og til... men ikke under de hardeste påkjenninger... da ville jeg heller kjørt på tar-ox...Skal du på bane, så ville jeg anbefale en bremseveske som tåler litt høyere temp enn vanlig, det hjelper ikke med oppgraderte klosser og skiver hvis veska di koker... Prat med Jan Saltnes (kjører selv golf gti) på Autopower, han har peiling på bremser, han gir deg sikkert et godt tilbud... Takker for svar. Skal ta kontakt med Autopower å få ett tilbud på black diamond skiver og ferrodo klosser. Hørtes ut som ett godt alternativ til EBC bremsepakkene. Du skriver at bremsevesken bør byttes ut. Hva bør brukes i så fall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 25, 2005 Bruker en bremseveske som tåler høyere tempratur, alle som selger mere enn standard bremser selger det... den gamle veska må ut fra systemet, inn med ny.... Det er ikke strengt tatt nødvendig med slik veske, men det er litt leit, hvis du en gang vil presse bilen skikkelig, har kjøpt skikkelige bremser og greier, pluttselig etter noen runder på banen forvinner pedalen i gulvet, å sanden står rundt bilen.... leit... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 25, 2005 Ja sannt det der. Har ingen planer om noe banekjøring ennå, men det kan jo ikke skade å kjøpe inn en veske som tåler høyere temperaturer. Vil tro den har sammekjøreegenskapene uansett, med tanke på vanlig kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 25, 2005 Jada... ikke noe forskjell der... bare et bedre produkt en standard... Lykke til med bedre bremser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 25, 2005 Takker, det trengs! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 25, 2005 Tarox bremseskiver og ferodo ds2500 klosser og ny bremsevæske. Når du første er i gang slår du til med stålomspunede bremseslanger! Skriver og slanger kjøper du hos http://www.mtmotor.se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...