Filmer fra Gatebil på Nye Rudskogen

Anbefalte innlegg

ok men det er jo bra kjøre egenskaper på en e36 orginalt og det fins jo deler å sette på som gjøre den rask som en super touring omtrent.så dette er ikke samme bilen som alf eng kjørte med med volvo motor i missforstod jeg da.men er vel ikke 118 hk i som en 316 da.Er det suge volvo eller turbo i den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og bortsett fra Porschene er vel stort sett alle de andre lagd i en eller annen garasje et eller annet sted rundt i Norge.Men en ting er sikkert Bmw sine kjøre egenskaper er det ingen feil på og han får jo mulighet på ny til september eller i gt løpet til å få satte en offisiell tid på den,Var egentlig brukbart feste tror jeg da vidar frogner kjørte en raskere runde under gate bil en han gjorde på gt helga føre.Det som er sikkert er at noen gode runder på rad er ikke feil for å forbedre rundetiden.jeg satte jo beste tid under løpet og der var det jo stort sett trafikk så jeg håper nå og se en 1.28 runde et sted.Det burde jo vert enda fortere men da må vi få 100% bukt med understyringsproblematikken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye Rudskogen virker som favoriserer litt mer motorsterke biler enn hva den gamle gjorde?

 

For mange var det gøy for einsere å tukte audier med store motorer på gamle rudskogen, det blir kanskje ikke så lett på nye rudskogen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok men det er jo bra kjøre egenskaper på en e36 orginalt og det fins jo deler å sette på som gjøre den rask som en super touring omtrent.så dette er ikke samme bilen som alf eng kjørte med med volvo motor i missforstod jeg da.men er vel ikke 118 hk i som en 316 da.Er det suge volvo eller turbo i den?

 

Ikke 118hk lenger nei, men det er vel ingen andre biler på den lista som har orginal effekt lenger heller;)

 

Bilen til Affen, er det samme bilen som Skjolden hadde før Astraen? Hvit/Grønn STW med 8V volvo motor? I så fall er den fortsatt til restaurering etter en tur i sandfella under et GT løp på Våler i fjor. De orginale BMW motorsport delen er ikke akkurat hylle vare lenger...

 

E36n er bra orginalt ja, men jeg vet ikke helt om jeg er enig i at det er så enkelt å bare kjøpe deler for å få de til å gå like fint som en STW... Det er stoooor forskjell på en standard bil og en STW når det kommer til oppbygningen av understell både foran og bak:)

 

Uansett var denne en orginal 318 før Raymond starta. Den har så og si orginal forstilling (enn så lenge) bortsett fra coilovers og bremser selvfølgelig. Bakstillinga bygd om til bla coilovers og andre innfestnings punkter etter egen resept.

Den har Turbomotor som bremset ~430hk på 0,9bar og 599hk på 1,6bar hvis jeg husker riktig.

 

Han kjørte på 0,9 fredag men skrur vel litt på krana når han har fått justert inn chassiet slik han ønsker. Fortsatt endel "barnesjukdommer" å finne ut av:)

 

Men nå ble det mye Off Topic her:o Ser gjerne flere filmer hvis noe har linker: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det forklarer jo noe.430 hk er vel oppimot det som er ideelt for en slik bil før man setter på noen store baklabber for rundetider vil jeg tro.mye mere efekt en det vil vel muligens bare gå saktere i tid selv om smile faktoren til føreren går opp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener supertouring bilene har krav om orginale infestninger mën ikke helt sikker.e36 har jo "racing" caster og camber orginalt og det er bra mye ferdigutviklede deler fra hr og de tyske produsentene som gjør en slik veldig rask.grunnen til at en supertouring er så rask i forhold til effekt er jo nitidig testing og ingeniører som vet et og annet om hjulvinkler og dempersettinger.for moment og effekt tror jeg ikke skremmer noen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere en meg som merket at "Audi" er skrivd feil i KRB sin Audi S1 film? :P

Stygg rå kjøring ivertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener supertouring bilene har krav om orginale infestninger mën ikke helt sikker.e36 har jo "racing" caster og camber orginalt og det er bra mye ferdigutviklede deler fra hr og de tyske produsentene som gjør en slik veldig rask.grunnen til at en supertouring er så rask i forhold til effekt er jo nitidig testing og ingeniører som vet et og annet om hjulvinkler og dempersettinger.for moment og effekt tror jeg ikke skremmer noen

 

Ja "3000 utviklings ingeniører er svårslagna": smil : (Sitat fra Rejsa der en som bygde sin egen 911 hele tiden sammenliknet tidene sine med porsche cup bilene)

 

Innfestningene av traverser mot karrosseriet er kanskje de samme, men forskjellen på selve traversene, bærearmer, spindler, fjørbein og diverse stag er noe helt annet og gir en helt annen geometri. Og disse delene eller tilsvarende er ikke noe du får kjøpt hos feks H&R ;)

Hvis du feks er heldig og klarer å finne en av de bakre bærearmene brukt, må du regne med å betale 1200-1500 euro pr stk, men uten tilhørende travers, stag og demper/coilover kommer du ikke særlig langt...

 

Selv om en E36 kanskje er et bra utgangspunkt så vet jeg ikke om den er noe raskere orginalt enn feks de andre Evoene, Supraene, Corvettene eller Porschene på den kval-listen: klø :

 

Jeg er uansett imponert over at Raymond med helt ny, egenbygd bil og uten noe løps erfaring, klarer å kjøre flere 1.31,5 runder under testing forrige tirsdag og så kvalifisere seg inn blandt topp 10 i et så stort startfelt med så mange erfarne sjåfører og gromme biler:)

Spesielt med tanke på hvor lite testing og prøving det er gjort med bilen på forhånd.

 

Jeg gleder meg til å følge både han og resten av Extreme serien og ikke minst GT serien videre:)

 

Dette ble en lang avhandling igjen gitt, eneste jeg ville ha frem var at "BMW E36 318" på listen ikke var noen ex Supertouring bil og kan heller ikke på noen måte sammenliknes med en:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig der trodde bare det vart deler fra den gamle affen bilen.meget bra kjørt tidlig i utviklingen er det jo og det kan jo gå fortere etter hvert selv om ut fra tidene er han nok bra nære allerede det optimale for en 2wd bil med relativt std utseende og hjul størrelse.er jo ikke altid mere effekt gir bedre tider spesielt på 2wd.bra uansett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere en meg som merket at "Audi" er skrivd feil i KRB sin Audi S1 film? :P

Stygg rå kjøring ivertfall :)

 

så det jeg og adui tror jeg jaggu det står.kim leser du dette kan du prøve å få endret det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare for å gi en pekepinn mener jeg en std e36 ex utleie 325 gjorde 1,04 på våler i fjor ruud racing kjøpte en og satt på den slicks den har vel 194 hk og en eller annen form for race understell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det jeg og adui tror jeg jaggu det står.kim leser du dette kan du prøve å få endret det

 

Så dette selv nå :P Skal prøve å få stesøss til å rette opp i det og gi meg en ny verson ;)

Får bare håpe hu ikke slettet prosjektfila slik at alt må redigeres på nytt : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare for å gi en pekepinn mener jeg en std e36 ex utleie 325 gjorde 1,04 på våler i fjor ruud racing kjøpte en og satt på den slicks den har vel 194 hk og en eller annen form for race understell

 

 

Jeg trodde de bilene til Ruud ble kompressor konvert jeg? 300hk : klø :

Sist jeg var på et trackday.no treff i fjor hadde de i hvertfall kompressor og de er oppgitt med det i salgs annonsen også: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29134822

 

Mulig jeg tar feil, men mener det ble montert i "restaurerings" prossessen fra Rudskogen utleie til Trackday.no utleie?

Hvis vi snakker om samme bil da.

 

Uansett ikke noe tvil om at E36 er et balansert og fint utgangs punkt å bygge banebil på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.