#1 Skrevet Juli 13, 2011 Hei Etter å ha hatt xenon på bilene i noen år, har jeg nå kjøpt en bil med vanlige halogen pærer. Lyset er egentlig ok, men man kan aldri få nok lys:) Er det noen som har tips/anbefalinger til gode lyspærer? Link til tester er også fint (leste en test for et par år siden hvor jeg mener en Philips modell vant, men finner ikke testen igjen) Ønsker ikke å ettermontere xenon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2011 Osram Nightbreaker lyser veldig bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 13, 2011 Xtreme power og Xtreme Vision er to meget gode pærer fra Philips. http://www.triumphrat.net/daytona-deliberations/102108-philips-x-treme-power-bulb-test.html Ligger flere tester på nett som viser at disse lyser lengre og klarere enn andre pærer med samme wattstyrke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 13, 2011 Osram Nightbreaker lyser veldig bra.. Min 1990 Audi 100 ble importert fra Tyskland i 2008, og har relé på lyktene (ettermontert). Det er veldig bra lys. Her i vinter gikk det en pære, og det var rett inn på første bensinstasjon. Pæren jeg tok ut var en Osram Nightbreaker. Pæren som satt inn var en kjip H4-pære fra en bensinstasjon (prisen var grusom). Resultatet ble derimot som natt og dag. Den nye pæren (av tvilsomt merke) lyser mye gulere og dårligere enn Osram Nightbreaker-pæren som jeg ikke aner hvor gammel er. ...så jeg hadde i alle fall kjøpt Osram Nightbreaker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2011 Da endte jeg til slutt opp med å bestille Philips X-treme Power, så da får jeg se om jeg merker forskjell:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 6, 2013 (endret) Har det skjedd noe på pærefronten i det siste? Med adaptive lys på Tiguanen så blir det veldig merkbart at Golfen (uten Xenon) ikke har allverdens lys. Har noen bedre pærer å anbefale? Og hva slags pærer skal jeg ha? Og hvor får vi bra priser? Separate pærer for nær/fjernlys? (Vil ha lovlig løsning) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2013 Nightbreaker plus på min bil, funker utmerket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 7, 2013 Jeg var godt fornøyd med Philips X-treme Power (kjøpte på ebay, men selges av forhandlere i Norge også) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 7, 2013 Hadde Osram Nightbreaker på bilen fin før og de fungerte helt greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 7, 2013 Har også vært strålende fornøyd med både Osram Nightbreaker og Philips Vision Plus. Har bare prøvd disse i H4, så jeg vet ikke hvordan andre utgaver oppfører seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 7, 2013 Har kjørt GE super blue på tåkelysene (kjørelys) i Nazze i mange år, mener det egentlig er Philips som nå er blitt til X-treme power. Handlet etpar umerkede H4 på Clas til cabben, og må si de overrasket stort i forhold til de to gamle pærene jeg hadde i den, originale standard Osram pærer. Selv om lampene ser fine ut, blir de faktisk redusert over tid, det har jeg sett selv når jeg har byttet til én ny pære, selv samme type.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 13, 2013 Hadde egentlig tenkt å gå for Osram Night Breaker men leverandøren fikk mange klager på de (på kort levetid antar jeg) og anbefalte derfor Osram Cool Blue Intense i stedet. Regner med at de er mer Xenon look (er jo ikke sikkert at de lyser bra av den grunn.....) Har byttet nå - erfaringer kommer så fort det blir mørkt Golf 6 med H7, for øvrig. Dvs ikke som kjørelys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 13, 2013 Jeg har ikke hatt noe problem med levetiden på Nightbreaker-pærene mine. Nå er jeg sikkert litt sær, men i sommerhalvåret tar jeg de ut, og setter inn Biltema standard-pærer. Er ikke noe vits i å bruke supre lyspærer i den lyse årstiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 13, 2013 Ser at det kommer opp en del treff når en søker på Nightbreaker (kort) levetid, men det er sikkert mye som spiller inn (om det er Plus, om det er mye vibrasjoner eller ikke, reflektorstørrelse og arbeidstemperatur, H4 eller H7, spenningsnivå osv). Kjørelysene på Golfen sparer jo på hovedpærene på samme måte som pærebyttet ditt gjør. Får prøve de jeg kjøpte og få litt erfaringer. Er levetiden kort eller lyset dårlig så får det bli Nightbreaker neste gang. Eller hva som finnes på markedet da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 13, 2013 Osram Nightbreaker er kjent for dårlig levetid ja, men syke pærer! Osram Nightbreaker Plus derimot varer mye lenger og lyser like godt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 16, 2013 Noen tips om hvor man kan kjøpe Osram Nightbreaker Plus i Oslo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 16, 2013 På ebay.co.uk f.eks. Koster svært lite der kontra i norske butikker... Jeg har hatt noen sett med Osram Nightbreaker nå, aldri hatt problem med det. Nå har jo Poloen elendige lykter i utgangspunktet, men først da en parklyspære røk forstod jeg hvor mye hvitere de er enn eldre typer. Andreas Westbye har klaget på pærer som ryker, mulig de er mer utsatt på nyere biler med mer finelektronikk og spesielle endringer i spenningen..? Osram har jo kommet med noe Nightbreaker Ultra eller så nå? Vil tro de eller Philips ultra super-duper etc er pærene som fungerer best. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 17, 2013 Hvis har dere lamper med linser jeg kan anbefale skifte reflektorer. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44501215&editAd=true etter å ha kjørt 150000-160000km de er brent og den beste pære vil hjelpe ikke å få et godt lys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 17, 2013 Til dere som har dårlige lys, kan være en ide og måle spenningen fra til pæren, og koble på et rele osv om spenningen er lav 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 17, 2013 Clasohlson har ganske greie priser på Osram halogen lyspærer til biler http://www.clasohlson.com/no/b/Elektro/Lyskilder/Bilpærer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...