Vil skifte av termostat gjøre at motor ikke stopper etter 4 minutter? -Golf 1983 mod

Anbefalte innlegg

Golfen min går 100% fint når den kjører og på tom gang.

problemet med den er at den går i 3-4 min så stopper den. Viss eg setter den i nøytral så overlever den, men bare så hvitt, men eg kan ikkje kjøre igjen for da stopper den.

Når den stopper så lar eg den stå i 1 min før eg starter og den starter opp på første forsøk.

Og eg igjen kjører 3-4 min med den før den stopper.

 

Idag så har eg prøvd iherdisk med å finne ut hva det er som skjer, da eg prøver å starte Golfen uten "cut off" Solenoiden på forgasseren så starter den, men den opp fører seg helt likt som det bilen min gjør når den har kjørt 3-4 min.

Den er koblet sammen med automat choken og den åpner seg fint ved temperatur så eg tror ikkje det er mangel på strøm.

Men dem er også festet sammen med en slags sensor i støpegodt på vannet.

Og det eg så idag er at den blir kjempe fort varm, og det har den gjort i det siste når den begynte med disse problemene sine.

Eg kjente på radiator sangene og den øverste er kjempe varm, nederste ikkje.

Alså termostaten min åpner ikkje, og vifta mi slå heller ikkje inn.

Grunnet at det kommer ikkje vann gjennom radiatoren.

Eg har slik radiator som du fyller vann rett på, da eg kjenner på dette vannet, så er det kaldt, men nivået er det samme som alltid det har vert.

 

Det eg lurer på er siden min radiator fylles med vann i andre enden en hvor vannet kommer inn, og ut.

Så vill ikkje nivået endres om termostaten ikkje åpner og det strømmer gjennom i radiatoren.

Radiatoren er kald på påfylings siden.

Så kan det da være att nivået som ligger i motoren er mindre, kommende av damping og små lekasjer. Og det er derfor vannet mitt blir fortere og fortere varmt.

Og da igjen at denne sensor saken som sender strøm videre til "cut off" solenoiden og choken slutter strømmen når den blir for varm, og dermed får eg samme effekt som ved at eg drar ut "cut off" strømmen?

Så hadde eg byttet termostat, så fått vannet til å strømme i radiatoren, fått eit kaldere vann.

Og dermed en sensor som ikkje kutter strømmen og dermed en bil som ikkje stopper.

 

Frank RT.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett i ene boka mi, og sensor saken er termo switch for automat choken og for varming av innsuget.

Koblet dem ut og dradde like godt ut releet for for varming.

Kjørte bilen men jaggu **** så stoppet den igjen nå også. Kjedelig.

Så da gjelder ingen ting av det eg har skrevet over, mye tenking og synsing for ingen ting.

 

Batteriet kan det ikkje være, eg har nokk strøm til å starte igjen etter på lett som bare det.

Det ligger bensin i lille filteret, bensin i "fløtør" kammeret på forgasseren, du ser det er bensin som var på vei i retur da den stoppet.

Fordeleren har eg slik Petronix eller hva det nå heter, magnet sak istede for stift.

Tenningen skal være i orden.

Choken står open.

Nye plugger, ledninger, rotor og lokk.

bensin pumpen og "catch" tank saken er ny.

 

Noen som vet?

 

Frank RT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.