Rettigheter ved kjøp av dekk ?? Nye dekk som sporer som f*en !!

Anbefalte innlegg

Kjøpte to nye fordekk til konebilen her i forgårs pga de som stod på av utslitt pga feil spissing. Fikk justert til forhjulstillingen igår formiddag. Med nye dekk så er det enkelte plasser sporer bilen så mye at det nesten er skummelt. Den spora ikke i det hele tatt med gamledekkene som stod på (Bridgestone RE assymetrisk mønster) De nye dekka jeg kjøpte har v-mønster. Har hørt påstått at v-mønstra dekk kan være ugunstig med tanke på sporing. Hva rettigheter har jeg egentlig når jeg har kjøpt dekk som er helt på trynet å kjøre med ? Ringte forhandler idag tidlig å la frem saken men hun måtte ta noen telefoner først så fikk jeg tilbakemelding.

Skal legges til at asfalten rundt her er en god blanding av helt nylagt asfalt og slitt asfalt. MEN de gamle dekka var ikke i nærheten av å spore en gang....uansett asfalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Berre for å vere sikker så sett på et anna dekk sett for å sikre at det ikke er noke som har gått feil under forstillings justeringa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En forstillingsjustering har uendelig mye mer å si for sporingsegenskaper enn dekkmønster har, så jeg ville nok heller ikke bastant ha skyldet på dekkene her.. Om de har noenlunde lik dimensjon, ville jeg ha prøvd å bytte om hjul foran og bak (om de bak har den samme dekktypen som før sto på foran), for å sjekke om det oppfører seg likt. Selv om forstillinga har vært feiljustert før, så kan det alikevel ha sporet mindre, men da på bekostning av andre parametere og dekkslitasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekksidene på de nye dekkene er ganske rette mens de som stod der før var mere avrundet. Det har vel også en del å si. Får se hva forhandleren sier når de ringer tilbake,men har aldri opplevd maken til sporing og jeg har kjørt med alle mulige rare dekk og felgkombinasjoner uten at det har vært i nærheten av slik Octaviaen oppfører seg nå : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv de gamle dekka bak foran da?For se om forstillinga er grei: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har aldri opplevd maken til sporing og jeg har kjørt med alle mulige rare dekk og felgkombinasjoner uten at det har vært i nærheten av slik Octaviaen oppfører seg nå : rolleyes

Det er vel ennå en pekepinn på at det er forstillingsjusteringa som har gjort et stort utslag her? Men det finner du ut av når du bytter om på hjul foran og bak.. er den plutselig helt bra igjen så vet du om det er dekk eller justering som har gjort bilen slik den er nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La meg gjette, billigdekk? ;) (du har jo allerede nesten røpt det med rette kanter og v-mønster)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen var slik før justering,fikk på nye dekk dagen før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og lufttrykket er selvfølgelig korrekt..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufttrykket var det første jeg sjekka :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rette kanter på dekkene har jeg hørt og erfart ofte gir mye sporing. Jeg kan skrive under på at det er stoooor forskjell på dekk ift. sporing. Hadde Pirelli P-Zero Rosso før, komfortable og veldig stillegående, men sporet veeldig. Etter det har jeg hatt to andre dekktyper (Pirelli P-Zero og nå Dunlop SportMaxx) i samme dim. uten antydning til sporing! Har du bare kjørt noen få mil på dekkene pleier ofte forhandlere la deg bytte. Både en kompis av meg og faren min har gjort dette. Om du har krav på det er en annen sak..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det dekk du har valgt Pål, eller dekk forhandleren har valgt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket dekk er det da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det dekk du har valgt Pål, eller dekk forhandleren har valgt?
Var dekkforhandler som anbefalte de,skal legges til at bilen spora selv før spissinga ble fiksa. Gjennom Blindheimstunnelen (for de som er lokalkjent) sporer bilen som et h*lvete !!!!!! Det gjorde den ikke med Bridgestone-dekka. Dekkene heter Accelera Alpha,ble kalt mellomklasse-dekk av forhandler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare navnet sier at dette er et drittdekk :) Kjøp dekk som er av et kjent merke, er ikke så mye forskjell i pris, men ufattelig forskjell i komfort og sikkerhet.

Kjøpe billigræl til konebilen :fy::fy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får purre på igjen imorra,hørte ikke noe mere fra de idag. Er vel første gang konebilen får "jalladekk" :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel første gang konebilen får "jalladekk" :(

Får håpe du mente siste gang? ;)

Du får det du betaler for, enkelt og greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en litt seriøs dekkforhandler, så får du nok tilbud om bedre dekk for et lite mellomlag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte ha dekk der og da,hvis ikke hadde jeg bestilt fra Dekkonline.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte ha dekk der og da,hvis ikke hadde jeg bestilt fra Dekkonline.

De hadde vel skikkelige dekk de også? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om forhandleren har en viss seriøsitet så tar han de tilbake mot at du kjøper noen andre dekk hos han ;)

Rette dekksider er fy fy, garantert at det sporer da, nesten uansett hvor smal/brei dekka er..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk telefon idag om at jeg får kjøpt nye dekk til redusert pris. Så da er denne saken egentlig "løst"...: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.