#1 Skrevet Juli 15, 2011 Hallo alle sammen, Da har jeg fått min "nye" Passat på plass og som vanlig er det masse å gjøre for å få den slik jeg vil ha den. Jeg har bestemt meg for felger og ender sannsynligvis opp med 19" Tomasson TN4. Men jeg må få senket bilen litt for nå føler jeg den er alt for høy. Helt optimalt så ønsker jeg at felgen skal gå kant i kant med dekkene. Da blir det finest synes jeg. Jeg har 18" felger på bilen nå og målte at det er ca 6cm bak og 5 cm foran fra skjermen og ned til dekket. Vet ikke om dette vil forandre seg når jeg får på 19" felger. Det som jeg tror er viktig å få med her er at bilen har DCC og kan kanskje skape litt utfordringer. Skal være såpass ærlig å si at dette har jeg IKKE noe peiling på og det er derfor jeg spør "ekspertene" her på forumet :-) Er det noe annet som jeg må passe på? Og så til slutt: er det forskjell på de forskjellige senkesettene? Jeg ønsker ikke at bilen blir for hard under kjøring. Ønsker i utgangspunktet komfort men med bilen senket noen centimeter slik at utseendet blir riktig. Håper på noen gode og informative svar. Senkesett er uansett sterkt savnet :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 16, 2011 Hvis du vil beholde DCC er det to alternativer. Vanlige senkefjærer, eller KW's nye gewinde med DCC KW har og boks du kan koble til kontakten ved gewinde, så du kan bruke dempere uten DCC. Skal du senke mer enn ca 45, må du nok ha gewinde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2011 40mm h&r fjærer gir nice senk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2011 40mm h&r fjærer gir nice senk. Hei Kjell, Mener jeg hadde H&R 40mm på min foirrige Passat og det var helt grei senk. Lurte litt på justerbart denne gangen, men vet ærlig talt ikke om jeg har behov for det. Det som er viktig for meg er at de ikke er for stive. Ønsker å ha litt komfort også :-) Hvis jeg velger H&R 40mm, hvor lønner det seg å kjøpe disse med tanke på pris? Noen som vet? Mvh, Kenneth 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2011 Hvis du vil beholde DCC er det to alternativer. Vanlige senkefjærer, eller KW's nye gewinde med DCC KW har og boks du kan koble til kontakten ved gewinde, så du kan bruke dempere uten DCC. Skal du senke mer enn ca 45, må du nok ha gewinde Hei Frode, Jeg er ikke noe "avansert" bruker. Vil kun ha ett tøft utseende og helst litt komfort. Jeg ønsker også å beholde DCC siden jeg tross alt har det på bilen. Vanlige senkefjærer har jeg hatt før men har ikke vært borti gewinde. Får sjekke opp litt mer om de før jeg tar en avgjørelse. Takk for tipset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...