#1 Skrevet Juli 16, 2011 Hallo....... Jeg har en Passat 3C 2009 modell (er vel egentlig en 2010 hvis jeg ikke tar feil). I den har jeg RNS510 og har også en Iphone 4 som jeg ønsker å kunne koble til. Jeg har startet Bluetooth på telefonen men når jeg søker etter den så finner den ikke telefonen. Har prøvd EN DEL ganger men uten hell. Har hørt noe rykter om at Iphone 4 ikke fungerer på modellen jeg har og at jeg må skifte en styringsenhet eller noe. Jeg har IKKE peiling på dette men håper noen her kan bekrefte/avbekrefte ryktet jeg har hørt. Eller kanskje det er en måte å få løst det på. Noen som har en ide eller to? Setter pris på alle svar :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 16, 2011 Er du sikker på at det er bluethoot modul i bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2011 (endret) Tror faktisk det er kun et antall Nokia telefoner som fungerer. Har en Tiguan med RNS 510. Den støtter kun en Bluetooth funksjon som heter R-Sap (Remote Sim Access Protocol). Så jeg har et tvillinkort i en gammel Nokia liggenes i hanskerommet. Se på denne http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_profile Det er noen Android telefoner som fungerer med en R-Sap app på Android Market men disse må ROOT'es først. Her er en liste på hvilke telefoner som støttes og i hvilke bilmerker http://de.wikipedia.org/wiki/SIM_Access_Profile 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2011 Er du sikker på at det er bluethoot modul i bilen? Skulle jeg da mene siden jeg har premium mobilpakke med bluetooth :-) (selv om det er helt på trynet at jeg ikke kan koble til en iphone) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2011 Tror faktisk det er kun et antall Nokia telefoner som fungerer. Har en Tiguan med RNS 510. Den støtter kun en Bluetooth funksjon som heter R-Sap (Remote Sim Access Protocol). Så jeg har et tvillinkort i en gammel Nokia liggenes i hanskerommet. Se på denne http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_profile Det er noen Android telefoner som fungerer med en R-Sap app på Android Market men disse må ROOT'es først. Her er en liste på hvilke telefoner som støttes og i hvilke bilmerker http://de.wikipedia.org/wiki/SIM_Access_Profile Hei Freddy, Jeg har sjekket litt med Møller og de sier at jeg har feil styreenhet, men den kan byttes ut og koster i underkant av 7000 kroner ferdig montert. Aaaargh Jeg har også vurdert tvillingkort og legge den i hanskerommet. Men irriterer meg at jeg har en så flott bil og så må jeg ha en slik løsning. Men hvordan gjør du det med strøm til telefonen? Tar du den ut og lader den med jevne mellomrom? Helt optimalt så skulle jeg kunne ha klart å ha koblet til en ledning slik at den alltid var påslått med strøm. Da hadde det ihvertfall vært en løsning jeg kan leve med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2011 Hei Freddy, Jeg har sjekket litt med Møller og de sier at jeg har feil styreenhet, men den kan byttes ut og koster i underkant av 7000 kroner ferdig montert. Aaaargh Jeg har også vurdert tvillingkort og legge den i hanskerommet. Men irriterer meg at jeg har en så flott bil og så må jeg ha en slik løsning. Men hvordan gjør du det med strøm til telefonen? Tar du den ut og lader den med jevne mellomrom? Helt optimalt så skulle jeg kunne ha klart å ha koblet til en ledning slik at den alltid var påslått med strøm. Da hadde det ihvertfall vært en løsning jeg kan leve med. jeg har premium pakken i bilen min. det jeg gjorde var at jeg skaffet meg en nokia 6300 (denne har blåtann) også får du kjøpt orginal holder til å sette i midtkonsollen så er du kvitt problemet både med strøm og telefon. denne har jeg da et tvillingsimkort i og det fungerer helt topp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 18, 2011 jeg har premium pakken i bilen min. det jeg gjorde var at jeg skaffet meg en nokia 6300 (denne har blåtann) også får du kjøpt orginal holder til å sette i midtkonsollen så er du kvitt problemet både med strøm og telefon. denne har jeg da et tvillingsimkort i og det fungerer helt topp. Hei Arve, På den forrige Passaten jeg hadde så hadde jeg mobilholder i midtkonsollen og det var enkelt og genialt. På den nye Passaten jeg har kjøpt så er det Premium mobil løsning, men uten forberedelse i midtarmlenet. Er faktisk den eneste tingen jeg var misfornøyd med på bilen jeg kjøpte. Irriterende, men ikke noe jeg kan gjøre med det. Vet ikke om det er mulig å få ettermontert mobilholder i midtkonsollen, men er redd for at hvis det er mulig så er det IKKE billig. Uansett så må jeg få til en løsning. Vil ikke risikere bøter for å ha snakket i telefonen. Kanskje jeg kan lete litt på ebay.de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 19, 2011 Det var ikke hanskerommet men midtarmkonsollet, der er det strøm uttak ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 19, 2011 Det var ikke hanskerommet men midtarmkonsollet, der er det strøm uttak ! regnet nesten med at det var der du mente. Problemet er at strømutaket er på utsiden mot baksetet og ledningen må gå på utsiden og oppi boksen. Ikke en helt optimal løsning og ikke så flott heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...