Anbefalte innlegg

Jeg skal godkjenne bilen med 19" og 35mm senk i mai, tror dere dette går greit eller vil det bli vanskelig?

Jeg har en golf IV gti. Papirer på understell, felgene er 38mm innpress på,og dekkene er riktig rullediameter (235/35-19).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff TÜV papirer på felger og fjærer/understell så er alt i boks hvis det ikke subber o.l. p.g.a kombinasjonen.

 

Uten TÜV på alt blir det værre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta gjerne en telefon til den myndigheten som skal godkjenne bilen på forhånd, så vet du nøyaktig hva du trenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg skulle godkjenne senkesett på min X-Polo så måtte jeg ha hjulstillingskontroll papirer etter fjør bytte....

De krevde også papirer på felgene.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal godkjenne den hos en viss kar på biltilsynet på hønefoss må du ha papirer på senkesett (helst oversatt til norsk), og papirer fra felgprodusenten at felgene er til golf 4.. Biltilsynet på hønefoss er RÆVVA! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg skulle godkjenne senkesett på min X-Polo så måtte jeg ha hjulstillingskontroll papirer etter fjør bytte....

 

Det er eit krav ved ALLE biltilsyn.

Så du må huske å ta en slik kontroll før du skal godkjenne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er eit krav ved ALLE biltilsyn.

Så du må huske å ta en slik kontroll før du skal godkjenne :)

 

Trengte ikke det på hønefoss.. Var egentlig rart siden de var så jævelig pirkete på alt anna....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er eit krav ved ALLE biltilsyn.

Så du må huske å ta en slik kontroll før du skal godkjenne :)

 

I haugesund krever de det papiret , men jeg har hørt en del ganger før at den LOVEN ikke blir praktisert over alt... ;)

 

Jeg var jo personligt å snakket med biltilsynet før jeg kjøpte senkesett/felger... Å det liker de veldig godt fordi da tror di at de innvirker på kjøp av felg/senk ;) Fikk lovene å alt sånn av de... Så når jeg var å godkjente alt så var det ingen problem.... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha 4hjulskontroll på bilen på tirsdag da,så da har jeg alt jeg trenger..men papirer på felger så JON( JONS DEKK OG FELG) att jeg ikke trengte lenger..så lenge den var innenfor innpress grensa..

Skal vise den hos biltilsynet i Asker/Bærum,gidder ikke prøve i Hønefoss engang : bh : ...hehehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange steder krever de også papir på felger, og spesielt i kombinasjon med senking da sporviden også økes av dette.

Teknisk på trafikkstasjonene sier at tyske papirer er greit faktisk.

Hvis de prøver å si at dette kan de ikke få noe ut av så referer til teknisk. Funker alltid : ja :

 

Stort sett alle som selger felger sier at man ikke trenger, men det er ikke min erfaring. Det skal faktisk alltid følge med når du kjøper. Er en grunn til at det følger med alt annet. Felg lister er IKKE OK som hverfall Shariff gir ut hvis man spør.

 

Det ligger også stort sett på nett hos produsentene også. Stor sett enklere å få det den veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.