Fjerkontroll virker sporadisk .passat 2000

Anbefalte innlegg

Har 2 fjernkontroller med nye batterier .

Noen ganger virker de ,noen ganger ikke .

Er det mulig å feilsøke etter feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme trøbbel på 2003 allroad, jeg hadde før 30 m rekkvidde, nå under 1 m. Venstre side omtrent null, bak og høyre litt bedre. Antenna sitter i høyre bakvindu på min bil iht tegninger. Bilen har også varmereflekterende vinduer over alt untatt i bakluka.

Jeg mistenker at det er dårlig kontakt ett eller annet sted mellom antenna i ruta og mottakeren, som sitter under gulvet i førersetet. Sikkert tilsvarende på passat. Skaff deg tegninger.

Når dører er åpne i bilen virker fjernkontroll betydelig bedre..........

Problemet mitt akkurat nå er at jeg har ferie, og ikke orker å skru bil...........................

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme probleme før med min passat. Helt til den dagen hvor plutselig sikringen for sentr.låsen gikk og jeg måtte kode om igjen.

Da jeg først hadde kodet begge inn på nytt så funker de nå på laaang avstand og t.o.m. gjennom ytterdøren min. :) Så kan jo vært et forsøk på å kode dem om igjen. Kan gjøres via vagcom ettersom det er bare senderen som må kodes. :)

Hvis ikke det fungerer så er vell neste steg å få seg ny sender. Fåes kjøpt ganske billig på Ebay.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tips.

Fant du grunnen til at sikringen røk.

Jeg får sitte meg ned å se på vag com hvordan dette skal gjøres

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tips.

Fant du grunnen til at sikringen røk.

Jeg får sitte meg ned å se på vag com hvordan dette skal gjøres

Har enda ikke funnet grunnen. Ryker i perioder vledig ofte, men ikke på eit par to-tre uker nå. Tror det kanskje kan være lukelåsen som tuller litt, men vet ikke. Får ikke opp noen feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.