#1 Skrevet Juli 16, 2011 fikk i dag endelig start på min g60 motor med turbo : D har drevet i 3 mnd med og få den inn ibilen til da start. tok en liten kjøretur på kanskje 600 m og stoppet den igjen. merket at motoren ble fort varm og at kjølevæske slangene også ble ganske varme. untatt de to kjølevæske slangene som går ut og til pumpa? jeg har også montert en oljetrykks sensor inni bilen og på g60 motoren men denne så heller ikke ut til å fungere. har etter strammet topplokks boltene og så at det hadde kommet normal mengde med olje opp dit. så da må det jo være oljetrykk? er veldig usikker på hva jeg skal sjekke og se etter.. håper noen har noen tips og komme med : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 16, 2011 kjøleveske problemet kan vel være luft i systemet??? ang olje trykk så er det vel greit og sette på en skikkelig oljetryks måler med en gang og sjekke så slipp man og være skeptisk? låne en på ett verksted eller kjøpe på biltema ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2011 Du har oljetrykk, ellers hadde du hatt bank allerede. Men fiks oljetrykksmåler, og sjekk att den funker.. Har vel også orginal oljelampe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 16, 2011 ja kan hende det er luft i kjølevæske systemet ja. har prøvd og trykke litt på de store kjølevæsk slangene. får se på det nærmere senere. oljetrykks måleren og instrumentet som jeg har montert på motor og bilen er auto-gauge så skulle jo tro det var bra nok : P turbo trykksmåleren fra dem fungerer ivertfall bra : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 16, 2011 Du har oljetrykk, ellers hadde du hatt bank allerede. Men fiks oljetrykksmåler, og sjekk att den funker.. Har vel også orginal oljelampe? godt og vite at det er trykk da : ) men som jeg skrev akkurat på innlegget ovenfor så er måler og instrument fra auto gauge. så skulle jo tro det var bra nok? jeg får se på den nærmere i morgen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 16, 2011 Sjekk at du har koblet sensoren rett, og ta jobben med å koble opp orginal trykk bryteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 17, 2011 jeg omhet oljetrykk senderen som jeg satte på blokka og den fungerer ivertfall. den er på 3 ohm når bilen er av og justerte seg opp mot 140 ohm ( 160 er maks når trykket er maks ) når jeg ruset bilen : ) så da er det bare auto-gauge måleren som ikke viser nå. har googlet litt rundt og sett det er flere folk som har samme problemet med samme måler. så da får jeg få tak i en annen. når det kommer til at bilen ble så fort varm så fant vi ut at det var termostaten i vann pumpa som ikke fungerte. vi byttet den og motoren ble normal varm i riktig tempo : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...