#1 Skrevet Juli 17, 2011 Hjelp !! Jeg er på ferie i Oslo (bogstad camping) med A6 2.5 turbodiesel, og campingvogn. Har kjørt kysten nedover fra nordnorge, og bilen har dradd som et uvær, selvom vogna er 1900kg. Men da vi skulle fra Stavanger og videre mot Oslo, ``sovna`` den flere ganger i oppoverbakkene. Den mista motorkrafta helt, men halvveis oppi bakkene var det akkurat som om den våkna igjen, og drog som en helt opp resten av bakken. Har nå kjørt en del rundt i Oslo uten vogna på, og det samme skjer da og. Enkelte ganger er den helt normal, og andre ganger er det bare helt fritt for kraft en stund, og så ``våkner`` den igjen ! Noen som har ide om hva som kan være feil ?? Skal videre nordover om et par dager, og håper jo å få fiksa problemet før den tid. ROP UT hvis du / dere har idèer om hva som er feil !! Hilsen en nordlending med familie på tur !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2011 Hjelp !! Jeg er på ferie i Oslo (bogstad camping) med A6 2.5 turbodiesel, og campingvogn. Har kjørt kysten nedover fra nordnorge, og bilen har dradd som et uvær, selvom vogna er 1900kg. Men da vi skulle fra Stavanger og videre mot Oslo, ``sovna`` den flere ganger i oppoverbakkene. Den mista motorkrafta helt, men halvveis oppi bakkene var det akkurat som om den våkna igjen, og drog som en helt opp resten av bakken. Har nå kjørt en del rundt i Oslo uten vogna på, og det samme skjer da og. Enkelte ganger er den helt normal, og andre ganger er det bare helt fritt for kraft en stund, og så ``våkner`` den igjen ! Noen som har ide om hva som kan være feil ?? Skal videre nordover om et par dager, og håper jo å få fiksa problemet før den tid. ROP UT hvis du / dere har idèer om hva som er feil !! Hilsen en nordlending med familie på tur !! Har hatt samme feil selv. Da var det LMM som var synderen. Det beste er nok uansett å få lest av feilkoder. LMM ga dog ikke feilkode hos meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2011 Høres dyrt ut ! Eller ?? Vet du pris på en sånn ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2011 Evt noen i Oslo som har en LMM til salgs ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 17, 2011 Biltema har ny LMM til ca 700 kr som fungerer til den motoren. Har også hørt om samme feilen, uten at det var LMM. Det er derfor ikke garantert at LLM er feil. Feilen ble forøvrig ikke funnet..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2011 Hmm...kanskje jeg må på biltema en tur da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 18, 2011 Ingen flere forslag ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 21, 2011 Fusker den også? Jeg har 1,8t men før jeg tok over bilen så hadde den vært på gumpen auto for fusking å lite kraft ofte i oppoverbakker, de slipte ned innfestingen til kamakselføleren, hvis jeg husker riktig. kan sjekke kvitteringa på Søndagen hvis det er ønskelig. Dette løste iallefall problemet som var på min, dog annen motor da... Men når jeg kjøpte bilen mistet jeg plutselig all motorkraft flere ganger på vei hjem, dette kom helt bort da jeg byttet til åpent filter. Det tror jeg var pga vannansamling inni luftfilterboksen. Du kan godt prøve å rense sensorn på lmm med isopropanol e.l. Jeg brukte kn filter rengjøring på sensoren på min å det funket knall:) ta også en sjekk med vagcom:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 22, 2011 På min bil kom og gitt trykket og ga feilkode på for høyt og lavt turbotrykk... Jeg byttet lmm, n75 osv men det hjalp først når jeg byttet turbo... Dette var dog på en 1,8T. Men få lest ut feilmeldingene dine, så får du nok vite mer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 2, 2011 Jeg skifta vacuumklokka på turboen, og da ble det fart i sakene !! Bilen har ikke dradd så godt på lenge, og nå som motoren går godt, har den begynt å slippe taket i 3. gearet. AWWWWWWWWWWW !! (nesten) Ny bil bestilt på Sulland Bodø 2008 modell Passat 2.0 TDI. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...