Anbefalte innlegg

Har oppdaget noen ting etter kjøpet av min 03 Audi A4 1.9TDi.

Problemet om man kan kalle det slik er som følger:

Åpnet serviceboka med kvitteringene her om dagen for å skumme igjennom, er opptatt av dette med skikkelig olje f.eks...så leser litt på hvilken olje som er benyttet gjennom bilens levetid, siden dag 1 er det brukt skikkelig olje som oppfyller kriteriene til "pumpe-dyse"-motor.

MEN

så på siste service på 195 000km (bilen trilla 200 000 nå) oppdager jeg at det er brukt helt feil olje, det første jeg gjør er å dra til Johnsen Bil Harstad (de som forhandler Audi her) og kjøper rett olje og ett nytt filter, forklarer enkelt saken min der og de er mildt sagt rystet...

drar rett hjem og bytter olje ASAP.

Ringer Møller i Drammen og spør om de har for vane å sende bilene ut ifra merkeservice med FEIL olje på motor? Jeg blir fortalt at oljen de har benyttet på bilen (502 00B) er "god nok" og tilfredsstiller kravene. Det gjør den jo IKKE?

Det er jo mobilitetsgaranti, jeg har jo kjørt 5000km på feil olje...hva mener folket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat vanskelig å konkret bevise hvilke spesifikasjoner som er godkjent for pumpedyse. Er det ikke 505.01, 506.01 og 507.00 som er pumpedyse-godkjent? 502.00 og 505.00 er ihvertfall IKKE det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ville krevd ny olje service dekket av Møller dersom de ikke har påfyllt riktig olje ! Burde være en enkel sak dette her,,,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel så lenge de har gitt deg garantien så bør det ikke være noe problem. Om du får motor ras pga feil olje bruk så er det jo bare å henvise til at Møller selv har brukt feil olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.