bilen går i nødmodus - går dårligere-n75?

Anbefalte innlegg

Hei. Eg har trimmet bilen og de satt inn en boost controller(for 2 månader siden ca). Bilen gikk vanvittig når eg fikk den. Men etter hvert begynte den og gå dårligere.. Så feilsøkte eg bilen så viste det seg at n75 ventil gjorde at bilen gikk i nødmodus. Så slettet eg feil så gikk den bra igjen..

 

Og nå når eg var ute og kjørde i dag med den kjedde det samme. Gikk ingen ting på 2 og 3 giret. Så prøvde eg og ta ut n75 ventil kontakten men gikk ikke serlig bedre..

 

Så mitt spørsmål leder: Har n75 ventil noe funskjon når det er boost control og må dermed bytts?

Var innom hos de som gjorde dette (kvål auto på ganddal) og han sa den måtte stå i uansett for en grunn (husker ikke helt hva for..) Så når eg begynte og kjøre hjem på motor vegen så begynte den og vekke litt til og gå ordenlig igjen:/ Litt markelig dette.. Vert fint med noen som har erfaring ang dette med boost control og n75..

Må den n75 ventilen byttes så fynker den fett etterpå eller?

 

Rune h

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har feilsøkt motor i dag.

 

2 Faults Found:

 

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-10 - Output Open - Intermittent

 

00575 - Intake Manifold Pressure

08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 må være tilkoblet kontakten for at bilen ikke skal gå i nødmodus.

 

Kan hende du har dårlig kontakt der da som gjør at bilen går i nødmodus av og til.

 

Har hatt mye krøll med N75 jeg også, dog uten boost controller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 må være tilkoblet kontakten for at bilen ikke skal gå i nødmodus.

 

Kan hende du har dårlig kontakt der da som gjør at bilen går i nødmodus av og til.

 

Har hatt mye krøll med N75 jeg også, dog uten boost controller...

 

Oki. Når eg hadde den inne første gang for steg 3 chip fikk eg den tebage og gikk dårilg(pga sprekk i turbo) og da sa han at når han satt i ny n75 plinget den bedre på bar`en. Men da i samme sleng om den har noe funksjon når det er boost controller:/ Det som er litt markelig.

 

Er vel ikke så lett og teste med ny heller iog med den ikke går hele tiden i nødmodus (sjelden gang mellom hver gang og sletter så fynker det en stund osv...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan merker man at bilen er i nødmodus? Har en mistanke om at n75 ventilen min også er ødelagt.Har chippet bilen og etter en liten stund så forsvant turbotrykket.. Nå merker jeg ikke noe til turboen i det hele tatt.. Noen måte å teste ventilen på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Når eg hadde den inne første gang for steg 3 chip fikk eg den tebage og gikk dårilg(pga sprekk i turbo) og da sa han at når han satt i ny n75 plinget den bedre på bar`en. Men da i samme sleng om den har noe funksjon når det er boost controller:/ Det som er litt markelig.

 

Er vel ikke så lett og teste med ny heller iog med den ikke går hele tiden i nødmodus (sjelden gang mellom hver gang og sletter så fynker det en stund osv...)

 

Siden du får feilmelding på N75 så vil jeg tippe at det er den som er ødelagt (men ikke ta meg som noen fasit). Se om du ikke kan få lånt deg en som virker med samme delenr over en liten periode, så ser du jo om det skjer noe eller ikke etter en stund.

 

Hvordan merker man at bilen er i nødmodus? Har en mistanke om at n75 ventilen min også er ødelagt.Har chippet bilen og etter en liten stund så forsvant turbotrykket.. Nå merker jeg ikke noe til turboen i det hele tatt.. Noen måte å teste ventilen på?

 

Du merker det fordi at bilen ikke får mer enn ca.0,3bar ladetrykk...

 

Tra ut kontakten på N75 og se om du merker noen forskjell når du kjører.

Er bilen like treg så er sannsynligheten for at det er N75 stor. Er den tregere, så er det mulig det er noe annet som kødder med bilen din...

Sjekk feilmeldinger også!

 

Bilen skal gå i nødmodus når du fjerner kontakten til N75.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står ikke nevnt hva slags motor det er snakk om her, men jeg antar det er en god gammeldags 1.8T ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står ikke nevnt hva slags motor det er snakk om her, men jeg antar det er en god gammeldags 1.8T ?

 

 

God og gammel vet nå ikke eg da men. Det er en 1.8t golf iv 1999 mod..

agu motor type... var innom i dag og bestilte ny n75j ventil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.