Anbefalte innlegg

Noen som vet om d er egen påfyllings og tappe plass på fordelingskassen på rs2 girkasse?

Ser ut som d er en tappe skrue, men finner ingen påfyllings skrue..

 

Noen som vet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er det helt sikkert noen som har skisse på men på en av sidene sitter en skrue mener det er stor umbrako som du løsner og fyller bare på ny til kanten av dette hullet. mens kassa står rett seff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er det helt sikkert noen som har skisse på men på en av sidene sitter en skrue mener det er stor umbrako som du løsner og fyller bare på ny til kanten av dette hullet. mens kassa står rett seff.

 

Ja, d stemmer. Den sitter helt framme på kassen.

Men eg lurte på om d er egen påfyllings og tappeplass på fordelingskassen?

 

Har hørt om folk så har glemt og fylle på olje på fordelingskassen.

Er sånn på Mazda 323GTR vertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner 2 tappeskruer, en framme på girkassen og en bak på fordelingskassen.

Men bare en påfyllings plass...

 

Er en skrue opp på fordelingskassen som ser ut som en påfyllingsplass,

men ska fordelingskassen være helt full??

 

Er d ingen som har byttet olje på girkassen på s2 eller rs2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare en påfylingsplugg,felles for girkassa og fordelingkassa.Tappepluggen på fordelingskassa er kun for å få ut all olja.Er en kant mellom girkassa og fordelings kassa,så det blir liggende igjen litt olje fordelingskassa ved å kun ta ut tappe pluggen i girkassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og nivået skal ikke opp til kanten av nivåpluggen.s2 er det 7mm under kanten,rs2 er 14 eller 16mm,husker ikke helt i farta..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tillater meg å låne denne tråden for å komme med et kjapt spørsmål. Jeg skal bytte olje på RS2-girkasse og mener å huske fra en oversikt at denne kassa skal ha 2.85 liter olje.

 

Kan noen bekrefte om dette stemmer? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at jeg har noe med det, men kan noen være så snill å forklare meg hvordan du skal beregne de 14 millimeterne under kanten på fyll-hullet?

Må påstå at mitt "amerikanske øyemål" blir litt for dårlig til den oppgaven... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at jeg har noe med det, men kan noen være så snill å forklare meg hvordan du skal beregne de 14 millimeterne under kanten på fyll-hullet?

Må påstå at mitt "amerikanske øyemål" blir litt for dårlig til den oppgaven... :)

 

 

Nettopp av denne grunn stiller jeg spørsmålet mitt... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

16mm under påfyllingshullet er korrekt. Bøy til en ståltråd eller noe, og bruk denne som "peilepinne".. :)

 

Oljemengden er 2,3 liter.

gearolje.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljemengden er 2,3 liter.

 

 

OK, takk skal du ha. Jeg fant ut hvor jeg hadde 2.85 fra og det var faktisk fra Mekonomen sine lister... Så da hadde det kanskje ikke vært noen stor suksess å få gjort dette her...? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må lage et "spesialverktøy" selv,bøy til en ståltråd.Det funker som målepinne:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.