Litt problemer med varme i klima i A4

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med at varmen ikke holder seg oppe når jeg kjører på klimaen i A4'en min.. Stiller den på rundt 22 grader og den varmer skikkelig opp til 22 grader for så og ligge på rundt 22 grader en liten stund... Helt normalt.. Men det virker som den glemmer å guffe på når det blir under 22 grader.. Blir nesten litt kaldt.. Så om jeg setter den på rundt 25 grader, så varmer den igjen.. Kan det være f.eks den føleren som sitter i kupeen som føler på varmen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde en a4 tq med klima anlegg å den begynnte å tulle slik!

 

Det var styreenheten til klimaanlegget som var gåent og som jeg forstå på møller var dette noe de erfarte ukentlig på a4!

 

Denne delen koster ca 15000,- og er den delen med display og knapper som du styrer klimaanlegget fra!

 

Betalte 4000 på huggern for min jeg da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde en a4 tq med klima anlegg å den begynnte å tulle slik!

 

Det var styreenheten til klimaanlegget som var gåent og som jeg forstå på møller var dette noe de erfarte ukentlig på a4!

 

Denne delen koster ca 15000,- og er den delen med display og knapper som du styrer klimaanlegget fra!

 

Betalte 4000 på huggern for min jeg da!

 

15000?? : eek : Nei da får jeg se etter brukt isåfall... Vet om en A4 med klima men den var ramponert både inne og ute.. Så de displayene hadde de jo såklart knust... : bråk : Er ikke noe å få fikset da?? Føler eller lignende som har tatt kvelden......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan sikkert være det også, men det er vist en utrolig vanlig feil mente møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan sikkert være det også, men det er vist en utrolig vanlig feil mente møller.

 

 

Da skal jeg høre innom en tur jeg får tid å høre hva som kan være feil inni den styreenheten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som jobber på møller eller har fiksa den feilen her før?? Eller er man nødt til å kjøpe hele den styreenheten??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en tilsvarende feil på min klima, bare motsatt av deg. Min gir varme hele tiden, untatt når jeg har den på low. Grunnen til feilen jeg har er en defekt temperaturføler som hører til climatronicen. Den gir en verdi på -53 grader, så derfor blir det bare pøst på med varme.

 

Du kan lese ut verdiene til de forskjellige temeraturføleren i ODB-menyen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en tilsvarende feil på min klima, bare motsatt av deg. Min gir varme hele tiden, untatt når jeg har den på low. Grunnen til feilen jeg har er en defekt temperaturføler som hører til climatronicen. Den gir en verdi på -53 grader, så derfor blir det bare pøst på med varme.

 

Du kan lese ut verdiene til de forskjellige temeraturføleren i ODB-menyen.

 

Hmmm.. Ja det var ingen dum ide.. Synd fattern solgte A4'n sin her da.. Men finner vel en A4 jeg kan sammenligne verdiene med.. Da er det mulig jeg finner en temp.føler som er gåen kanskje da..... Men jeg har hørt at hvis displayet i klimaanlegget blinker en gang i blandt så må det byttes...? Mitt blinker en skjelden gang innimellom....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkode 08.5 er: Samma potentiometer som ovan. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet.

 

Ovan=Potentiometern till temperaturregulatorklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan temperaturen endast ändras manuellt.

 

 

Feilkode 15.7 er: Samma potentiometer som ovan. Klaffen sporadiskt blockerad.

 

Ovan=Potentiometern till luftflödesmotorn ur funktion (krets öppen).Reservläge aktiveras automatiskt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt problemer med at varmen ikke holder seg oppe når jeg kjører på klimaen i A4'en min.. Stiller den på rundt 22 grader og den varmer skikkelig opp til 22 grader for så og ligge på rundt 22 grader en liten stund... Helt normalt.. Men det virker som den glemmer å guffe på når det blir under 22 grader.. Blir nesten litt kaldt.. Så om jeg setter den på rundt 25 grader, så varmer den igjen.. Kan det være f.eks den føleren som sitter i kupeen som føler på varmen??

Har samme problemet jeg også :(

Har du fått det til å virke skikkelig igjenn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet jeg også :(

Har du fått det til å virke skikkelig igjenn?

 

 

Har ikke sett noe på det enda... Var innom Gran auto (møller) i dag og det eneste de kunne gjøre var å bestille time.. : nei : Fikk ikke snakke med noen på verkstedet der heller.. Men skal prøve litt i morra.. Sitter på akte nå og ser igjennom hele anlegget.. Skal prøve å få bort feilmeldinga på klimapanelet iallefall og se om det blir noe bedre.. Er en klaff som henger igjen litt.. Har du feilkoder på klimaen din?? jeg har 15.7 og 15.5 og det er at "Potentiometern till luftflödesmotorn Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet". Så skal ha ut å se om det er en motor som fucker opp litt... Kommer tilbake til det i morra om jeg finner noe feil... :)

 

Ny styreenhet kosta litt over 8000 om det er det som er feil.. Håper ikke det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg drivi å skrudd litt.. ...og klødd meg litt i hue... : rolleyes har sett at alle motorer å spjeld fungerer.. Fant 2 temp.følere i farta, den ene sitter øverst ved filteret og den andre sitter rett ovenfor panelet.. Den som sitter ved filteret viser riktig temp på ODB-menyen og steg når jeg brukte hårføner på den.. Men den som sitter rett ovenfor panelet viser 0 grader i ODB-menyen.. Koblet ut den føleren og satt på et ohm-meter og guffa på med hårføneren og den fungerte da riktig.. Gadd ikke å lete etter temp.følerene i taket, men regner med at det er samme som med den som sitter rett over panelet.. De viser også 0 grader på ODB-menyen.. Så da regner jeg vel med at det er selve styreenheten som har lagt på røret.. Er en på høggern her med knust display, men det er bare å flytte over fra min.. Så blir vel til at jeg kjøper den antageligvis og setter inn om ikke noen har noen andre meninger om hva det kan være...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært å fått tak i styreenhet til klimaen fra julenissen.. :) Skal ut å montere den nå.. Så da er det bare å håpe på at alle temp-følerene henger med... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...

 

Nå hang iallefall alle temp-følerene med.. Men den fungerte ikke helt bra for å si det sånn.. Er veldig treg til å guffe opp viftehastighet, selv om motoren er 90 grader.. + at AC ikke slår inn.. Får opp noen feilmeldinger at det er koblet ut temp-føler ved vifta, men den viser da temperaturen der.. :confused:

 

Den som satt i bilen er fra 1995 mens den jeg fikk tak i er i fra 1997.. Det er en "ny" type med litt andre knapper å sånn.. Tror nok det er det som fucker opp litt her.. Er det noen som har en styreenhet rundt 1995?? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk at det finnes 2 typer!

en med 7 og en med 5 sensorer om jeg ikke husker feil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.