større felger bak enn framme på einzer?

Anbefalte innlegg

er dette vanelig eller bruker folk spacere bak? synes mine hjul sitter altfor langt inne i hjulbuen bak enn framme...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører breiere bak , på begge sett med BBS Rs og BBS Motorsport. med ulik ET.

 

Så det er ikke noe problem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7,5" og 8" da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7,5" og 8" da eller?

 

Rs = 7,5 "og 8,5" . Motorsport = 6" og 6,5"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, takker:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8.0 bak og 7.0 fremme på min einser, husker ikkje Et i hode nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant noen felger som jeg godt kunne tenkt meg men de er 7" med et 38..det er vel det orginal et'en er på disse? noen som har kjennskap til hvordan det ville sett ut med tanke på hvor langt inn/ut i hjulbuen de kommer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har jeg forstått det rett at ET er avstanden fra senter på felg til anleggsflaten mot navet? jeg tenkte kanskje jeg kunne få målt meg litt fram..felgene befinner seg i england så det blir litt vanskelig å sjekke:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo bruke denne: http://www.motormann.no/ å legge inn dimensjonene på de du har nå å se hvordan du kommer ut med 7" et 38 i forhold til det du har nu :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har jeg forstått det rett at ET er avstanden fra senter på felg til anleggsflaten mot navet? jeg tenkte kanskje jeg kunne få målt meg litt fram..felgene befinner seg i england så det blir litt vanskelig å sjekke:P

 

Stemmer det, negativt ET ( - ) er fra senter av felg og ut ut i tønnen. Positivt ( + ) er fra senter og ut mot kant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar:) nå bør jeg finne ut av det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar:) nå bør jeg finne ut av det..

 

I følge denne tråden på forumet over original felger på Golf 1, Link. Så er dine felger ca 12mm nermere demperen en det bredeste som var spekket originalt med 6 ET38.

Men eg vet at Golf 1 uten skjerbue breddere med 7" felg kan gå ned i ET 20 uten at det blir poke. Et ET på 18-20 er så å si flush med skjermen fremme, etter min regning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge denne tråden på forumet over original felger på Golf 1, Link. Så er dine felger ca 12mm nermere demperen en det bredeste som var spekket originalt med 6 ET38.

Men eg vet at Golf 1 uten skjerbue breddere med 7" felg kan gå ned i ET 20 uten at det blir poke. Et ET på 18-20 er så å si flush med skjermen fremme, etter min regning.

 

nå er det sånn at di felgene jeg tenkte å kjøpe bare har ET 38, så da må jeg til med spacere for å få de ut til kanten( +breddere) så da er det vel snakk om 20 mm spacere..litt skeptisk til det: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er det sånn at di felgene jeg tenkte å kjøpe bare har ET 38, så da må jeg til med spacere for å få de ut til kanten( +breddere) så da er det vel snakk om 20 mm spacere..litt skeptisk til det: klø :

 

ET18 blir rundt flush etter hva eg har søkt fra internett til de felgene eg skal ha. Men du skal ha breddere igjen. Du får spacere i den bredden du vill ha, så trenger ikkje kjøpe standar spacer på 20.

Men med eit ET rundt 20 fremme og samme setup bak på 7 felg så vill den se puslete ut inne i hjulbuen da, den spiser litt mer felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET18 blir rundt flush etter hva eg har søkt fra internett til de felgene eg skal ha. Men du skal ha breddere igjen. Du får spacere i den bredden du vill ha, så trenger ikkje kjøpe standar spacer på 20.

Men med eit ET rundt 20 fremme og samme setup bak på 7 felg så vill den se puslete ut inne i hjulbuen da, den spiser litt mer felg.

 

ok, men da handler jeg bare de felgene og så får jeg se hvor store spacere jeg trenger for de skal ut til kanten: smil : takker for utfyllende svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.