#1 Skrevet Juli 18, 2011 Termostatlampen i bilen begynte å blinke rødt under kjøring, mens termostaten i dashborde lå på 90 fine grader... Så tenkte at det måtte være lite vann i ekspansjonstanken, og ja, helt fritt.. Er andre gangen jeg fyller etter, forrige gang var ca 1 mnd siden.. Har sett etter lekkasjer men finner ikke noe, finnes det noe fargestoff jeg kan helle på?? Ligger også inne feilkode på begge bankesensorene, kan dette ha en sammenheng? Topp-pakningen som kansje må byttes? Bilen nærmer seg 290k km, bruker også litt olje, ca 1l på 10000km. Noe som anses og være normalt. Men svetter bra mye olje i fra bunnbannen, nesten så du kan se at det er dråper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2011 Har selv hatt problemer med tap av kjøpevæske. Det var så lite som 1dl i mnd. Gikk over alt av skjøter, klemmer og alt og fant faen ikke lekasje. Fikk da tips om å prøve "Bars Leak". (Den gule boksen) Tok av øverste slange på radiator, og helte dette "guffet" oppi. Bilen gikk på tomgang i 15 min og all kjølevæske ble krittgrå. Fungerte supert og har ingen lekasje lengere Gjorde det samme på en kompis sin 1.8TQ. Han mista ganske hurtlig kjølevæske uten at vi visste hvorfor. Da var også toppakning også nylig byttet. Vi rensa systemet da han ikke hadde byttet kjølevæske på lenge. (Sikkert i hele bilens levetid. Så hvertfall slik ut). + At forje eier hadde brukt blå væske da den skal være rød (longlife). Etter fylte jeg opp med ny væske og radiatorsement fra biltema. Han har kjørt 10.000 og ikke mistet en dråpe! Luft nå bare systemet Tord Du veit hvilken helvete det er med luft... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2011 Er faktisk ikke en "dråpe" luft i systemet, kom varm luft utta h.. har aldri vært bedre varme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2011 Kjører du rundt med varme på klimaen nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2011 ja, var så svartens kaldt igjennom setså-tunellen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 19, 2011 Ang olje svettingen så har jeg googlet litt, fant denne nettsiden: http://www.blauparts.com/audi/audi_oil_leaks/audi_a4_oil_leaks.shtml På nr 4 på den siden og bilde nr 6 så er det slik det ser ut under bilen min =( snufs + denne http://www.audigeeks.com/forums/index.php?topic=3042.0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...